Польща подала до суду на «ЗАЗ»


Опубликованно 26.12.2017 01:40

Польща подала до суду на «ЗАЗ»

«Авто-ЗАЗ» можуть змусити виплатити Польщі 250 мільйонів злотих компенсації, як інвестора купив у 2005 році акції Фабрики легкових автомобілів (FSO) у Варшаві і не виконав свої зобов'язання.

У власності компанії «Авто-ЗАЗ» 19.9% акцій FSO, що дало їй право на 84.31% голосів на загальних зборах. За інформацією Rzechpospolita, основною умовою продажу польського підприємства було збереження робочих місць і розширення виробництва. Від приватизації FSO державне казначейство Польщі отримало тільки 100 злотих (€ 23). П'ятирічний інвестиційний план передбачав запровадження у виробництво нової моделі - Chevrolet Aveo. Крім неї у Варшаві планували випускати автомобілі Chery, але опинився в «скрутній ситуації ЗАЗ, в силу об'єктивних причин так і не зміг реалізувати ці плани.

У випадку з Chevrolet проект не був реалізований через відходу з Європи General Motors. Виробництво Chery на FSO з тієї причини, що китайська компанія вирішила відкласти експансію на ринки Європейського Союзу.

«Авто-ЗАЗ» вважає, що поданий польським казначейством позов не обґрунтований. 20 липня поточного року польський суд відреагував на відповідь позов української компанії. Адвокат позивача Адам Зверзиньский підкреслює, що «ЗАЗ виконав свої зобов'язання, незважаючи на несприятливе рішення Європейської комісії, встановлює обмеження на виробництво на заводі FSO». «ЗАЗ виконав всі свої зобов'язання за угодою про приватизацію, що підтверджено незалежним аудитором, та не несе ніякої відповідальності перед Казначейством. Неможливо ефективно отримати які-небудь претензії до ЗАЗу», - підкреслив він.

Але в Польщі думають по-іншому. Так один з польських депутатів Норберт Качмарчик каже, що завод було приватизовано в ході «дикої приватизації» і це було зроблено свідомо безпосередньо перед вступом Польщі до ЄС, щоб ми стали великим ринком для західних автомобілів, нових і використовуваних». На даний момент FSO працює, але з заводського конвеєра за останні шість років не зійшов жоден автомобіль. Підприємство випускає вихлопні системи, паркани, лампи і навіть конструктори LEGO. До моменту переходу FSO у власність «АвтоЗАЗ» на підприємстві випускалися Daewoo Lanos і Daewoo Matiz.

Це вже другий позов польського казначейства, що стосується приватизації FSO. Раніше відповідачем був FSO, але суд відхилив його, заявивши, що претензії Державного казначейства у відповідності з угодою про приватизацію не застосовуються.



Категория: Автоновости