Як перевірити датчик температури: опис, покрокова інструкція та рекомендації


Опубликованно 28.12.2017 03:50

Як перевірити датчик температури: опис, покрокова інструкція та рекомендації

Кожен власник автомобіля знає, що роботу систем контролюють спеціальні датчики. Вони розташовані в різних місцях механізмів. Якщо подібні елементи виходять з ладу, підвищується ймовірність появи збоїв в роботі елементів системи. У цьому випадку ремонт буде дорогим. Щоб виключити ймовірність виникнення такої неприємності, проводять періодичну перевірку датчиків системи.

Контрольні пристрої відповідають за роботу багатьох вузлів і механізмів. Їх потрібно вміти правильно контролювати. Як перевірити датчик температури, тиску, повітря та інші різновиди, буде детально розглянуто у статті. Робота датчиків

Перш ніж ознайомитися з технологією того, як перевірити датчик холостого ходу, тиску масла, температури та інші різновиди контрольних пристроїв, потрібно розглянути особливості їх роботи.

Основні прилади представленого типу моніторять функціонування мотора і супутніх систем. Саме двигун потребує точному контролі роботи його елементів і систем. Його поломка тягне за собою необхідність проведення капітального ремонту. Щоб уникнути великих фінансових витрат, рекомендується перевіряти працездатність датчиків.

Контрольні пристрої відповідають за тестування рівня нагріву системи, охолоджуючої рідини. Вони забезпечують вимір стану різних вузлів у процесі холостого ходу, в звичайному режимі і т. д. Як перевірити датчик температури повітря, тиску масла і інших подібних пристроїв, слід знати кожному власнику авто.Датчик температури

Існує ряд рекомендацій, як перевірити датчики на Вазі, «Шевроле», «Мерседес» та інших марках автомобілів. Одним з найголовніших сигналізаторів є прилад, який виробляє завмер нагрівання охолодної рідини. Зібрані дані про стан антифризу цей прилад передає в блок управління двигуна. Він, у свою чергу, на основі отриманих даних виробляє регулювання своєї роботи. В цьому випадку проводиться налаштування правильного рівня подачі палива і кута запалювання.

На багатьох автомобілях (у тому числі ВАЗ, «Калина», «Пріора», «Гранда» і т. д.) датчик регулювання температури перемикає систему на электровентиляционный тип охолодження. Його свідчення часто виводяться на приладову панель. Це дозволяє водієві контролювати стан двигуна і його антифризу. У сучасних моделях транспортних засобів встановлюють датчики контролю температури, які мають негативний коефіцієнт нагріву. Це означає, що при підвищенні нагріву зменшується опір даного елемента.Принцип роботи датчика температури

Розглядаючи те, як перевірити датчики роботи двигуна, потрібно вивчити основний принцип їх функціонування. Одним з найголовніших в системі є прилад контролю температури антифризу. Блок управління посилає на цей датчик електричний сигнал. Він має напругу 9 Ст. Коли це відбувається, зчитувальний пристрій бере завмер показників опору на контакти датчика. Ці дані система відправляє назад в блок управління. При цьому вона зможе обчислити по заданому логарифму, як повинен в таких обставинах працювати двигун.

Якщо температура підвищилася, опір має зменшитися. В цьому випадку система за допомогою своїх спеціальних механізмів і електронних приладів проводить регулювання рівня палива, що витрачається при роботі мотора. Це дозволяє в потрібний момент знизити температуру нагрівання. Антифриз в цьому випадку зможе правильно охолодити систему. При сильному зниженні температури представлений механізм допоможе відрегулювати роботу двигуна в протилежному напрямку.Як демонтувати датчик?

Розглядаючи те, як перевірити датчик охолоджуючої рідини, потрібно дізнатися, як правильно демонтувати цей елемент системи. Водії часто плутають цей елемент з приладом, контролюючим включення вентилятора. Його не потрібно шукати на зворотній стороні вентилятора. Датчик температури практично завжди встановлюється на одному з двох можливих ділянок. У першому випадку прилад контролю нагріву антифризу може бути встановлений біля термостата. Причому він може знаходитися безпосередньо в його корпусі. У другому випадку датчик встановлюється в голівці циліндрового блоку. Він повинен знаходитися в безпосередній близькості від одного з патрубків охолоджувальної системи.

Щоб провести демонтаж, потрібно злити антифриз з радіатора. Далі знімають повітряний фільтр, якщо автомобіль належить до інжекторного типу. Викрутити датчик можна за допомогою гайкового ключа. В іномарках демонтаж може проходити складніше. Нерідко датчик знаходиться в задній частині головки блоку циліндрів. У цьому випадку при демонтажі доведеться від'єднати кілька шлангів.Перевірка роботи датчика

Методика того, як перевірити датчик температури, докладно описується виробником транспортного засобу. Для проведення такої роботи потрібні інструменти, тестер, ємність з водою, пічка, термометр з діленнями до 120 ?С, а також тазик для антифризу. Спочатку потрібно відключити радіатор, злити з нього антифриз. Після цього датчик демонтується. Ємність з водою потрібно поставити на газову або електричну плиту. В рідину потрібно опустити датчик. Його латунна частина повинна повністю поринути в воду. Пластик при цьому повинен бути згори.

До роз'ємів пристрою потрібно підключити тестер. Його вмикають на режим заміру опору. Далі потрібно нагрівати воду і записувати показання мультиметра. Потрібно вивчити інструкцію виробника, в якому зазначені робочі параметри датчика. Найчастіше при температурі 100 ?С опір становить 150-200 Ом. При зниженні температури до 20 ?С цей показник повинен збільшитися до 3-4 кОм. Це говорить про те, що датчик справний. В іншому випадку його потрібно замінити.Датчик холостого ходу

Водіїв може цікавити, як перевірити датчик холостого ходу автомобіля. Цей прилад також відповідає за забезпечення стабільної роботи двигуна. Він лише контролює цей процес на холостому ходу. Даний датчик контролює кількість повітря, що подається в мотор в цьому режимі роботи.

В цьому випадку проводиться замір вже не рідини антифризу. Система подачі повітря на холостому ходу має певні складові елементи. Вона має заслінку у вигляді конусної голки. Цей елемент запобігає надходження повітря всередину системи. Приводиться в рух голка допомогою невеликого двигуна, який працює від електрики. Заслінка приводиться в рух при включенні двигуна. Голка може відкривати або закривати зазор, через який повітря надходить у двигун. Причому діаметр цього отвору також регулюється за рахунок особливої конфігурації заслінки.Ознаки несправності

Перш ніж дізнатися, як перевірити датчик повітря, слід розглянути, у яких обставин потрібно запідозрити несправність саме цього елемента системи. Якщо контрольне пристрій вийшов з ладу, автомобіль буде глухнути при зупинках на світлофорі. У цьому разі водієві доведеться притримувати під час очікування зеленого світла педаль газу.

На несправність датчика холостого ходу вказують також нестабільні обороти мотора. Це чутно навіть без застосування спеціальної техніки. Також мотор доводиться довго прогрівати. Навіть у теплу погоду старт автомобіля стає проблематичним. Навіть після прогріву тривалий час доводиться їхати на «підсосі». Також водій може помітити, що при переведенні важеля трансмісії на нейтральне положення мотор починає працювати нестабільно. При цьому він може навіть стихнути. В цьому випадку потрібно перевірити саме датчик холостого ходу.Перевірка датчика холостого ходу

Якщо з'являються перелічені збої, потрібно розглянути, як перевірити датчик холостого ходу. Він знаходиться на дросельній заслінці. Поруч з ним кріпиться її трос. Над датчиком холостого ходу знаходиться пристрій контролю положення дросельної заслінки. Потрібно вимкнути запалювання і демонтувати представлене пристрій. Датчик може кріпитися за допомогою клейового складу або болтів. У першому випадку буде потрібно демонтувати весь дросельний вузол. Болтове з'єднання дозволить від'єднати тільки датчик.

Далі до датчика потрібно підключити дроти бортової мережі. На конусну голку потрібно покласти палець. Далі включається запалювання. Якщо після цього відчуваються невеликі поштовхи голки, значить, датчик справний. У іншому випадку цей елемент конструкції буде нерухомий. Датчик потрібно замінити.Перевірка датчика тиску масла

Несправність датчика тиску масла може привести до порушення роботи мотора. Тому його потрібно періодично перевіряти на працездатність. Як перевірити датчик тиску масла? Для цього існує певна технологія. Вона передбачає проведення демонтажу контрольного приладу. Далі потрібно підключити контакти мультиметра до датчика. Він показує нульове опір. Далі за допомогою насоса треба качнути масло. Ланцюжок має розірватися. Прилад ж в цьому випадку показує нескінченність. Це говорить про повній справності датчика. Знаючи, як перевірити датчики, можна забезпечити нормальну роботу двигуна і всіх систем протягом тривалого часу.



Категория: Обо всем