Технічні характеристики ВАЗ-2105, варіанти двигунів


Опубликованно 03.01.2018 02:16

Технічні характеристики ВАЗ-2105, варіанти двигунів

Перші роки існування завод ВАЗ випускав автомобілі так званої «класичної» схеми. Перше покоління «класики» базувалося на елементах зовнішнього дизайну "Фіат 124", і лише через декілька років після початку виробництва виглядало вже застарілим. Особливо помітно це було на експортних ринках.Друге покоління «класики»

Створення абсолютно нової моделі було нереальним, оскільки у заводу і держави не було коштів для повноцінного переоснащення зварювальних і монтажних ліній. В цих умовах оптимальним рішенням стало створення машини з силовим каркасом від колишньої моделі і новими деталями зовнішньої обвіски кузова. Саме таким автомобілем став ВАЗ-2105, що надійшов у продаж в 1979 році. При поставці на експорт у капіталістичні країни машина позначалася як Lada Nova Junior. Мотор 1300 і 1200

Для зниження шуму і підвищення інших технічних характеристик на версією ВАЗ-21051 застосували модернізований двигун з циліндрами об'ємом 1298 куб. см. Основним нововведенням в конструкції 69-сильний двигун став привід розподільного валу, виконаний гнучким ременем. Таке рішення дозволило знизити вагу двигуна ВАЗ-2105 і спростити проведення технічного сервісу і обслуговування. Мотор поставлявся тільки з чотиришвидкісною коробкою передач, і випускалися вони постійно знижуються кількостях аж до 1994 року.

Базовий варіант мотора дозволяв повноцінно реалізувати технічні характеристики ВАЗ-2105, але розширили модельний ряд, застосувавши двигуни меншої кубатури. Автомобілі, оснащені 1,2-літровим силовим агрегатом і чотиришвидкісною коробкою, отримали позначення ВАЗ-21050. Випуск такої 64-сильної версії припинили на початку 1994 року. Мотори 1197 та 1298 кубиків оснащувалися виключно карбюраторною системою живлення. Мотор 1500 і 1600

Подальше збільшення технічних характеристик ВАЗ-2105 було досягнуто шляхом застосування півторалітрового 77-сильного мотора від третьої моделі. Саме такий варіант п'ятої моделі (під індексом 21053) став найбільш поширеним. Ранні машини йшли з чотиришвидкісною коробкою, на більш пізніх «п'ятірках» стала застосовуватися модернізована коробка з п'ятої прискорює передачею. Мотори 1,5 і 1,6 літра згодом отримали більш сучасну систему живлення від інжектора. ВАЗ-2105 з звичайної карбюраторною системою протрималися на складальної лінії до 2006 року.

На основі блоку цього мотора в Барнаулі проводився 50-сильний дизельний агрегат, комплектовавшийся п'ятишвидкісною коробкою. Технічні характеристики ВАЗ-2105 з таким мотором виявилися досить суперечливими – при низькій витраті палива машина мала дуже мляву динаміку. Випуск ВАЗ-21055 (таке позначення мала модель) тривав всього шість років і закінчився в 2004 році. Поширення машина не отримала.

Невелике поширення отримали «п'ятірки» з самим потужним 80 або 82-сильним мотором від ВАЗ-2106 з об'ємом майже 1,6 літра. Такий варіант позначався ВАЗ-21054 і поставлявся тільки з п'ятишвидкісною коробкою. Через непоганих динамічних даних ці машини охоче використовувалися різними структурами охорони правопорядку. Вприскові версії

У другій половині 90-х років на півторалітровий мотор вперше встановили систему подачі бензину за допомогою уприскування через форсунки, що кілька підвищило технічні характеристики ВАЗ-2105. Масово впорскування став застосовуватися тільки через 10 років. Така система дозволяла підтримувати найбільш вигідне співвідношення компонентів робочої суміші, значно скорочуючи обсяги шкідливих викидів. Установка на автомобілях ВАЗ-2105 інжектора спричинила за собою застосування спеціальних нейтралізаторів, які дожигали шкідливих компонентів у вихлопних газах. Деякі гаражні майстри самостійно встановлюють впорскування на мотори ранніх випусків (в тому числі на двигуни 1197 кубиків).

Роторний мотор

Дрібними серіями з 1992 року випускалася найпотужніша «п'ятірка» 21059, укомплектована роторним 1,7-літровим двосекційним двигуном ВАЗ-4132. Цей мотор розвивав до 140 сил, що більш ніж в два рази перевищувало показники звичайних двигунів ВАЗ-2105. Роторний мотор встановлювався тільки в комплекті з п'ятиступінчастою коробкою передач. Для живлення двигуна використовувався стандартний карбюратор.



Категория: Обо всем