Колишній співробітник Ford придумав двигун з окремим турбонагнітачем для кожного циліндра


Опубликованно 08.01.2018 00:10

Колишній співробітник Ford придумав двигун з окремим турбонагнітачем для кожного циліндра

Колишній інженер компанії Ford Джим Кларк запропонував встановлювати окремий турбонагнітач для кожного циліндра. На думку автора ідеї, це дозволить підвищити ефективність мотора і забути про турболагах.

Створюючи свій зменшений двигун, Кларк встановив по дві дросельні заслінки на кожен впускний канал циліндра, що дозволило швидше наповнювати його сумішшю, збільшуючи при цьому енергію вихлопних газів і показник максимального крутного моменту. Друга особливість двигуна Кларка - індивідуальні турбокомпресори, що встановлюються як можна ближче до випускних каналів. За рахунок малого моменту інерції, розкрутити ці компактні турбіни набагато простіше і швидше. Крім того, це дозволить повністю виключити турболаг - час між моментом натискання на педаль газу і моментом, коли турбіна забезпечує робочий тиск наддуву.

Прототип свого мотора інженер поки не побудував. Але якщо його розробка все ж набуде реальні форми, коштувати такий двигун буде дорожче звичайного. Так, ціна трьох турбонагнітачів для трициліндрового агрегату буде, як мінімум на 50% вище вартості однієї звичайної турбіни. Відіб'ються на вартості і інші компоненти: дросельні заслінки і сполучні елементи впускних і випускних каналів. Є у розробки і свої плюси. Наприклад, підвищення силової віддачі та ефективності установки, що особливо важливо для малолітражних двигунів

Працюючи в Ford, Кларк брав участь у створенні мотора V8 для Volvo і двигунів V12 для Aston Martin, відповідав за розробку «шісток» Duratec і «вісімок» Modular. Пізніше він зайняв посаду віце-президента по машинобудуванню в компанії Navistar, що володіє International Trucks, а також керував спеціальними проектами для моторів Kohler.



Категория: Автоновости