Датчик фаз "Калина". Заміна датчика фаз


Опубликованно 11.01.2018 03:18

Датчик фаз

За допомогою датчика фаз виходить відстежити положення розподільного валу. Він не встановлюється у карбюраторних двигунах, на перших примірниках інжекторних систем їх теж не було. Але його можна зустріти практично у всіх двигунах з 16 клапанами. Восьмиклапанные мотори обладнані такими пристроями лише в тому разі, якщо вони відповідають нормам токсичності Євро-3, мають фазований або послідовно розподілене впорскування паливної суміші. Масове впровадження цих приладів почалося приблизно в 2004 році на двигуни виробництва ВАЗ. Для чого потрібен датчик?

За допомогою датчика фаз на "Калині" виходить визначити цикл роботи двигуна і сформувати певний сигнал. Цей прилад є інтегральним елементом, іншими словами, у ньому є чутливий компонент і перетворювач сигналу. Робоча частина датчика функціонує на ефекті Холу. Вона реагує на зміну магнітного поля. У вторинній ланцюга є мостова схема, а також спеціальний операційний підсилювач і транзисторний каскад. А останній виконується за схемою з відкритим колектором.

За допомогою датчика фаз (ВАЗ-2114 або будь-якої іншої моделі) вибирається момент упорскування палива тільки в перший циліндр, а виходячи з цього і у всі інші. Розподільний вал дозволяє визначити, який клапан знаходиться у відкритому положенні і яка фаза роботи протікає. При несправності датчика загоряється помилка на бортовому комп'ютері, і функціонування двигуна переходить в аварійний режим. Робота здійснюється тільки по сигналу, який надходить з датчика положення колінчастого валу. Особливості фазированного впорскування

Датчик фаз на двигунах "Калини" і "Пріори" знаходиться у верхній частині. Це поруч з корпусом повітряного фільтра. Для роботи фазированного уприскування характерні наступні особливості: від датчика фаз надходить імпульс на електронну систему управління двигуном. Остання проводить управління паливоподачею, в результаті чого відкривається форсунка, і в камеру згоряння надходить паливно-повітряна суміш безпосередньо перед тим, як почне відкриватися впускний клапан. Як тільки клапан відкривається, відбувається засмоктування повітря, і паливна суміш надходить у камеру згоряння.Як зрозуміти, що датчик несправний?

Наступні симптоми допоможуть виявити несправності приладу:При спробі запустити двигун відбувається обертання стартера протягом 3-4 секунд. Тільки після цього заводиться двигун, але загоряється помилка. Суть в тому, що при спробі запустити двигун відбувається опитування датчика, але електронний блок управління не отримує сигнал і переключається в роботу, використовуючи лише дані, отримані від зчитувального пристрою в колінчастому валу.Збільшується витрата палива.Погіршується динаміка автомобіля. Обов'язково проведіть діагностику, так як несправність може бути укладена і в датчика масового витрати повітря.Відбуваються збої при самодіагностики системи керування.Конструкція приладу

Датчик фаз "Пріори" і будь-якого іншого автомобіля - це інтегральний механізм, в функції якого входить отримання всієї необхідної інформації про циклі роботи двигуна, а також передача сигналу на електронний блок управління за допомогою спеціальних імпульсів. Конструкція датчика складається з 2 частин.

Це чутливий елемент, що працює на ефекті Холу, і невеликий перетворювач. Чутливий елемент реагує на зміну магнітного поля. Розташований датчик з торця блоку циліндрів, недалеко від повітряного фільтра. На розподільчому валу є металевий диск, який необхідний для правильного функціонування датчика.Помилки датчика

У разі, якщо з'явилися симптоми несправності датчика фаз, загорівся значок помилки двигуна, бажано провести діагностику системи управління. Якщо є бортовий комп'ютер, то на ньому ви зможете побачити помилки з номерами 0343 або 0340. Але не поспішайте відразу ж міняти прилад, цілком можливо, що є ушкодження в проводах, якими він підключений до ЕБУ. Дуже часто датчик просто забруднюється, що призводить до неможливості зчитування інформації. Але в тому випадку, якщо після перевірки датчика виявилася несправність, необхідно придбати і встановити новий. Вартість приладу не більше 600 руб.Як перевірити датчики на 16-клапанних двигунах?

Процедура проведення діагностики на 16 - і 8-клапанних двигунах приблизно однакова.

Для того щоб перевірити справність, необхідно виконати наступні дії:Перевести мультиметр в режим вимірювання напруги. Поріг можна виставити на рівні 20 Ст.До контакту "Е" необхідно підключити джерело постійної напруги 13,5 Вольт.При цьому на виводі "В" повинно бути напруга 0,4 Вольт.Піднесіть до активної частини датчика фаз металевий предмет, наприклад, викрутку. Якщо пристрій робоче, то напруга на виході "В" підніметься до 0,9 Вольт.Якщо прибрати металевий предмет від активного елемента, то напруга на виводі "В" повернеться в початкове положення.Діагностика на восьмиклапанном двигуні

Зверніть увагу на те, що датчики для 8 - і 16-клапанних двигунів не взаємозамінні. Тому при покупці звертайте увагу на цей нюанс. Для проведення діагностики датчиків фаз необхідно виконати такі маніпуляції: До контакту "Е" підключаєте джерело постійної напруги 13,5 Вольт.На виводі "В" повинно бути напруга 0,9 В.Після піднесення до активної частини приладу металевого предмета відбудеться зменшення напруги до 0,4 Ст.Якщо прибрати металевий прилад, то напруга повернеться до значення 0,9 В.Заміна приладу

У тому випадку, якщо сталася поломка приладу, ремонтувати його немає сенсу. Набагато простіше провести заміну датчика фаз, благо на це ви витратите декілька хвилин. Для проведення ремонту вам необхідна головка на 10 і тріскачка. Процедура виглядає наступним чином:Відключаєте від мінусову клему акумулятора.Викручуєте болт фіксації датчика на блоці двигуна й відключаєте колодку, за допомогою якої він підключений до електрики.Очистіть всі контакти на колодці і встановіть новий датчик.

Якщо проводка повністю справна і не виникло жодних проблем при установці, на бортовому комп'ютері пропадають всі помилки. Робота двигуна перейде в режим фазированного уприскування.



Категория: Обо всем