Прошивка ВАЗ. Чип-тюнінг: серійні прошивки для автомобілів ВАЗ


Опубликованно 23.01.2018 00:18

Прошивка ВАЗ. Чип-тюнінг: серійні прошивки для автомобілів ВАЗ

Тюнінг – популярне заняття серед автомобілістів. Особливо це стосується автомобілів марки ВАЗ. Власники постійно допрацьовують і вдосконалюють конструкцію своїх машин. Найчастіше вони займаються стайлінгом, тобто доопрацюванням зовнішнього вигляду. Але який сенс у машині, яка при своєму спортивному вигляді нікуди не їде? Тому наступний етап після стайлінгу – доопрацювання двигуна.

Деякі ставлять «злі» розподілвали, інші змінюють мотор, встановлюють 16-клапанну головку, полегшену поршневу. Але є ще один вид тюнінгу, який дозволяє збільшити продуктивність мотора, не торкаючись технічної частини. Це чіп-тюнінг. ВАЗ оснащений електронним блоком управління, який можна по-різному запрограмувати. Давайте розглянемо, наскільки це вигідно, чи є взагалі сенс у такій доопрацювання. Що таке прошивка

Це спеціальна програма, яка містить у собі певний набір корекцій і калібрувань, що дозволяє управляти двигуном в автоматичному режимі. Також в ній використовується набір свідчень з різних датчиків: масової витрати повітря; положення колінчастого валу; детонації; положення дросельної заслінки.

На підставі цих датчиків прошивка може видавати сотні варіантів калібрувань. Все це необхідно для злагодженої і еластичною роботи двигуна на різних обертах. Прошивка «залита» в електронний блок управління двигуном. Саме ЕБУ визначає, скільки паливної суміші і якому співвідношенні треба подати в той чи інший циліндр в даний період часу.

Чип-тюнінг – це програмне зміна прошивки ВАЗа шляхом заміни одних налаштувань на більш «просунуті». Варто зазначити, що такі прошивки можуть бути побудовані під різні завдання. Так, одна програма «запилена» під економію палива, інша – під високу потужність і крутний момент. Переваги тюнінгу

Основний плюс цього тюнінга полягає в можливості поліпшення експлуатаційних характеристик автомобіля без втручання в сам двигун. Немає необхідності змінювати голівку, ставити інші поршні або павук. Досить встановити іншу прошивку на ВАЗ, тоді машина стане більш чуйною на педаль акселератора. Наступний плюс – швидкість установки. На модернізацію прошивки ВАЗ-2114 піде не більше двадцяти хвилин часу. При цьому завжди можна повернути заводські настройки ЕБУ.

Ще один плюс прошивки блоку управління – зняття помилок двигуна. Вони можуть виникати при видаленні каталізатора або несправності кисневого датчика. Оскільки багато власників ВАЗ-2114 ставлять замість каталізатора полум'ягасник, на панелі приладів постійно горить «Чек». З новою прошивкою «Чек» не турбуватиме власника. А при комп'ютерній діагностиці не виникне помилок у випускній системі.

Існує безліч програм для прошивки ВАЗа. Одна дозволить досягти максимальної паливної економічності. Інша підвищить динамічні характеристики. Третя і зовсім дозволить 16-клапанного мотора їздити на 92 бензині без детонацій і перевитрати. Так це ефективно?

Наскільки сильно можна змінити характеристики автомобіля, якщо зробити чіп-тюнінг і «залити» іншу прошивку на ВАЗ? Як показує практика, максимальна потужність може зрости на показник не більше, ніж 5 відсотків. Грубо кажучи, з 98-сильного движка «Лади» (це 16-клапанний мотор на 1,6 літра) ми можемо вичавити максимум 95 кінських сил. А якщо говорити про восьмиклапанных моторах на 72 сили, то тут і зовсім приріст 3,6 кінських сил. Що стосується паливної економії, цей показник можна знизити на ті ж п'ять відсотків.

Деякі автовласники думають, що чіп-тюнінг ВАЗ – це одночасно паливна економія і збільшення потужності. Це не так. Під різні характеристики використовуються різні прошивки. Після збільшення потужності не варто очікувати економії витрати пального. У кращому випадку цей показник збережеться на колишньому рівні. І навпаки – при заточуванні ЕБУ під економію бензину не варто очікувати гарної розгінної динаміки. Про недоліки

Перший мінус – це вартість прошивки ЕБУ на ВАЗ. Зробити чіп-тюнінг можна за 15-20 тисяч рублів. Дешевше за цю роботу ніхто не візьметься. Деякі прошивають електронні блоки самостійно. Але і тут не обходиться без витрат. По-перше, потрібна якісна прошивка. По-друге, необхідний відповідний адаптер, що встановлюється в діагностичний роз'єм. Ну і нарешті, ніхто не може дати гарантії, що ця прошивка не зашкодить мотору і ви не спалите електронний блок управління. У Мережі можна скачати занадто агресивні прошивки на ВАЗ. В такому випадку підвищиться знос кривошипно-шатунного механізму і інших деталей ДВЗ.

Також зросте витрата палива. Тому для якісного результату ставити прошивку потрібно тільки в спеціалізованих майстернях. Вони ж дають гарантію (зазвичай річну) на вироблені роботи. У разі виникнення проблем завжди можна звернутися за допомогою, яку зроблять безкоштовно. Серійні версії прошивок

Вважається, що чим пізніше версія, тим менше в ній помилок. Але однозначної відповіді на питання: «Яка серійна прошивка краще?» ніхто дати не може. Одна програма заточена під динаміку розгону, інша – під економна витрата. Тому вибір прошивки на ВАЗ – справа суто індивідуальна.

Нижче наведемо список найбільш популярних серійних прошивок для автомобілів Волзького виробництва: Січень 4.1. Це одна з найперших версій. Тут не передбачені датчики фаз і детонації. Січень 5.1. Ця прошивка має безліч модифікацій і заточена під розгінну динаміку. Серед популярних модифікацій варто виділити 5.1.1. Відмінно підходить дана прошивка на ВАЗ-2107. Є також версії під автомобілі з адсорбера і каталізатором. Січень 7.2. В основному, такі встановлювалися на «Ладу Самару-2», «Пріору» і «Гранту». Січень 7.2+. Являє собою доопрацьовану версію попередньої прошивки. Підходить для всіх 16-клапанних моторів ВАЗа з робочим об'ємом до 1600 кубічних сантиметрів. Також зазначимо, що в даній програмі виправлена помилка, що приводить до збагаченої суміші при скиданні педалі акселератора.

«Бош»

Також існують прошивки «Бош». Серійні програми мають конфігурацію МР-7, М7 і М1. Встановлюються як на восьми-, так і на шестнадцатиклапанные силові агрегати з інжекторною системою живлення. Часто можна зустріти на ВАЗ «десятого» сімейства. Висновок

Отже, ми з'ясували, що таке чіп-тюнінг ВАЗа і які прошивки можна встановити на цей автомобіль. Чи варто робити такий тюнінг? Однозначної відповіді дати не можна. Ціна робіт порівнянна з вартістю 16-клапанної головки. Якщо у вас двигун на 8 клапанів, є сенс вкластися спершу у технічну частину. З такою головкою машина буде набагато швидше, ніж після чіп-тюнінгу. А для самих відчайдушних є варіант установки нової «голови» з подальшою перепрошиванням. Це буде трохи дорожче, але ефект того вартий.



Категория: Обо всем