Як поставити світлодіоди в протитуманки своїми руками


Опубликованно 22.02.2018 08:21

Як поставити світлодіоди в протитуманки своїми руками

В даний час про світлодіодах знає кожен, оскільки вони використовуються практично в будь-якій сфері людської життєдіяльності. Мобільні телефони, джерела освітлення, телевізори - перераховувати можна до нескінченності. Здається, що така технологія з'явилася недавно, проте її історія налічує трохи більше століття, але про це пізніше. Тепер навіть автомобільна промисловість стала впроваджувати світлодіоди в протитуманки сучасних моделей на радість багатьом власникам.Функціональність ВТФ

Будь-який досвідчений автолюбитель, як, втім, і ще недосвідчений, чудово знає про роль, яку виконують протитуманні фари (ВТФ). В умовах білої завіси штатний головний освітлення не справляється зі своїм завданням щодо забезпечення гарної видимості на дорозі, і все в силу того, що туман являє собою суспензію водних крапель, через яку стандартна оптика не може пробитися. До того ж світло від таких ліхтарів практично весь відбивається від завіси. Таким чином, виходить ціла біла стіна, яка істотно ускладнює огляд.

Протитуманна оптика має своїм спектром випромінювання, здатним пробивати таку стіну. До того ж світловий потік поширюється горизонтально і спрямований вниз, що дозволяє добре освітлювати дорогу. А чи можна ставити світлодіоди в протитуманки? Цікаве питання, що вимагає уваги.Головна помилка багатьох водіїв

Щодо ВТФ більшість водіїв допускає грубу помилку – використання оптики не за прямим призначенням. Крім того, все може просто дійти до божевілля: водії оснащують свої транспортні засоби подібної оптикою у великій кількості. Нерідко зустрічаються седани, на дахах яких красуються такі ліхтарі (4 шт. або більше) в будь-який час.

А між тим в ПДР чітко прописано, що включати ПТФ дозволяється лише в темний період доби та в умовах недостатньої видимості (туман, задимлення). Деякі водії включають їх замість ближнього освітлення, що також є грубим порушенням ПДР.

Тому не слід забувати, що ВТФ – це всього лише додаткова оптика, хоча деякі власники примудряються виконати переробку протитуманок на світлодіоди. Звичайно, повністю відмовитися від них неможливо, оскільки за деяких обставин вони сильно виручають. Їх головне достоїнство з конструктивної точки зору полягає в особливому відбивачі і рассеивателе. В будь-якій іншій оптиці подібного ніде поки що ще немає.

Як це ні парадоксально, проте саме протитуманні лампи споживають найбільше енергії, видаючи потужний світловий потік, який суттєво яскравіше, ніж у ближнього освітлення. В сучасних ПРАВИЛ дорожнього руху немає яких-небудь вказівок щодо кольорової гами світлового потоку ВТФ. З-за цього різні виробники проводять свої експерименти.Трохи історії

Повертаючись до теми установки світлодіодів H11 в протитуманки, варто відмотати кілька десятиліть тому і дізнатися, з чого все починалося. 1907 рік. Лабораторія, в якій свій робочий час проводить один з відомих радіотехніків - Гульєльмо Марконі. Саме ним був помічений ефект світіння напівпровідників, що пізніше отримало назву електролюмінесценція. Практично відразу ж в одному з наукових журналів з'явилася замітка на цю тему, але залишилася без уваги.

На території СРСР через 20 років інший вчений - Лосєв Олег Володимирович, теж виявив щось подібне. Він проводив дослідження кристали карбіду кремнію, який світився при пропусканні через нього струму. Згодом ефект отримав ім'я генія – світіння Лосєва, а його автор придбав патент. Проте саму природу цього світіння відкривачу так і не вдалося з'ясувати.Відповіді прийшли потім

Задовго до того, як водії стали ставити світлодіоди H11 в протитуманки своїх автомобілів, практично до середини XX століття, була створена теорія p-n переходу у відношенні напівпровідників. Виходячи з цього, у 1947 році був винайдений перший транзистор, який і донині залишився незмінним елементом радіотехніки. Світіння виникало, коли заряджені частинки долали кордон, що складається з двох різних напівпровідникових елементів. І світиться саме місце зіткнення цих двох кристалів, що в результаті утворює свого роду сендвіч.

Вся складність була у виробництві напівпровідників необхідної структури. І це перешкода довгий час не можна було подолати. Тільки з 1955 року дослідження увінчалися успіхом. Перший діод був отриманий компанією General Electric, хоча тут не все так однозначно, оскільки в різних країнах світу теж велися подібні розробки. Але це поки ще не ті світлодіоди Н11 в протитуманки сучасних автомобілів, які поширені сьогодні.

Революційний прорив зробила компанія Nichia в 1995 році, продемонструвавши яскравий світлодіод, який представляв собою повноцінний джерело світла. З цього часу було покладено початок розробці напівпровідникових світлоприладів. І як відзначають багато експертів, нові джерела світла можуть у найближчому майбутньому повністю витіснити традиційні аналоги.Особливість вибору ламп

Перші зразки світлодіодів коштували дорого – ціна одного такого примірника 1968 року становила 200 $! Вартість знижувалася поступово, і якийсь час ніхто навіть і припустити не міг, що подібні джерела світла стануть головним конкурентом щодо ламп розжарювання. А про автомобілі мова і зовсім не заходила. Тепер же багато автолюбителів стоять перед непростим вибором, які купувати світлодіоди в протитуманки для свого автомобіля.

На ринку можна зустріти широкий асортимент автомобільної оптики з використанням діодів, що відрізняються по ряду параметрів:формі;габаритах;матеріалом виготовлення;відтінку світлового потоку.

Також існує чимало виробників, однак віддавати перевагу слід тільки перевіреним компаніям. Що стосується форми, то на сучасному ринку ВТФ представлені у вигляді кола, прямокутника, овалу, квадрата.

Тут немає жодної корисної функції, за винятком естетики. Тому вибір залежить лише від вимог і смаків автолюбителів.Ще один важливий момент

Як було вище згадано, світловий потік може бути різного відтінку:білого;синього;червоного;жовтого.

Ось тут уже варто задуматися не тільки про особисті переваги, але і про інших учасників дорожнього руху. Наприклад, світлодіоди H3 в противотуманках синього і білого кольору будуть сліпити зустрічних водіїв, що нікому не йде на користь, оскільки від цього залежить не тільки особиста безпека. Тому краще купувати оптику з жовтим відтінком.Незаперечна популярність

Незважаючи на різноманіття ВТФ, які представлені світлодіодним, галогенною, ксеноновим продукцією, на піку популярності знаходиться перша. І все в силу деяких незаперечних переваг. І головне достоїнство полягає в тому, що світлодіоди випромінюють набагато більше світла стосовно кожного вати, якщо порівнювати їх зі стандартними лампами розжарювання. Практично відсутня нагрівання.

Це дозволяє споживати меншу кількість енергії, відповідно, і термін служби помітно збільшується. Є думка, що при використанні противотуманок зі світлодіодами можна заощадити на паливі, нехай навіть не настільки значно, як хотілося б. До того ж максимальний світловий потік утворюється дуже швидко, так як немає необхідності для розпалювання, чого позбавлені деякі лампи. А якщо провести порівняння з ксеноновим аналогом, то світлодіоди не можуть засліплювати водіїв зустрічних машин.Ще один важливий плюс

Варто виділити ще одне важливе достоїнство, сильно виділяє світлодіоди і виводить їх на передній план. Оскільки в них відсутня нитка розжарювання, то вони досить стійкі до різного роду вібрацій, яких просто не уникнути при русі автомобіля.

За рахунок широкої колірної гами світлодіоди являють собою відмінний варіант для додання машині оригінального зовнішнього вигляду. Свого роду тюнінг без суттєвого втручання з боку.

Самі світлодіоди в противотуманках характеризуються невеликими розмірами, що дозволяє підлаштуватися під дизайн будь-якого транспортного засобу. Але, на жаль, є один недолік, мова про який піде нижче.Недоліки світлодіодів

Головний мінус світлодіодного освітлення – це висока вартість. Інший недолік полягає в недостатній яскравості – всього 700 лм, в той час як мінімальний показник для ламп повинен дорівнювати 1000 лм. Тільки в цьому випадку можна забезпечити необхідний огляд дорожнього полотна в умовах недостатньої видимості. І як видно, світлодіодні лампи не задовольняють необхідним умовам, у зв'язку з чим ксенон поки ще перебуває на лідируючій позиції серед інших аналогів. Тільки от надмірно яскраве світло не завжди на користь справи. І невипадково використання таких ламп допускається з деякими застереженнями з боку законодавства.

Про ці недоліки слід знати до того, як приймати рішення ставити світлодіоди в протитуманки своїми руками.Установка ВТФ

Яких-небудь принципових відмінностей в частині монтажу ВТФ не існує. Тільки можна помітити, що встановити світлодіоди в штатну оптику круглої форми найлегше. Якщо ж фари мають відмінну форму, то тут знадобиться хороше терпіння для пошуку відповідного варіанту, що виключає великі переробки.

Варто ще взяти до відома, що ВТФ, незалежно від конструкції, задіюються разом з габаритними вогнями автомобіля. А ось з'єднувати їх з запалюванням допомогою окремо винесеної кнопки вкрай не рекомендується.

На деяких автомобілях протитуманні ліхтарі і зовсім не встановлені, що нерідко можна зустріти серед вітчизняного транспорту. Тому багато водіїв намагаються виправити це становище, ставлячи світлодіоди в протитуманки своїми силами.

Але при цьому необхідно дотримуватися певних вимог, в іншому випадку не уникнути штрафних санкцій з боку ГИБДД. Тобто фари повинні розміщуватися на висоті 250 мм від поверхні землі (не менше), а до найближчих габаритних вогнів повинно бути не більше 400 мм.

Що стосується схеми підключення світлодіодів, то вона в повній мірі така ж, як у випадку зі штатними протівотуманкамі.Hyundai Solaris

Як вище вже згадувалося, легше поставити світлодіоди в круглу штатну оптику, але у власників автомобіля Hyundai Solaris якраз зворотна ситуація. У цьому випадку доводиться вивертатися. Але народні умільці знайшли непогане рішення - монтаж світлодіодних протитуманок на цю машину.

Для цього знадобляться:цоколь Н27 (2 шт.);звичайна шестигранна кулькова ручка (2 шт.);світлодіодна стрічка (1 метр).

Також не обійтися без припою, паяльною кислоти і самого паяльника. Вся процедура встановлення світлодіодів в противотуманки "Соляріс" нескладна, і описати її можна декількома словами.

Для початку від загальної стрічки потрібно відрізати 6 шматочків завдовжки 50 мм кожен. Від кулькових ручок відрізаються відрізки довжиною близько 65 мм. На кожну грань слід приклеїти по відрізку стрічки, а після спаяти їх між собою паралельно. Отримана конструкція потім кріпиться на цоколі допомогою клею і припаюється до цокольним контактів. До установки вийшла лампи в фару краще перевірити її працездатність. Якщо все в порядку, можна сміливо переходити до безпосереднього монтажу світлодіодним ВТФ.

Можна, звичайно, придбати готові варіанти і не забивати собі голову зайвою роботою. Проте тут все залежить від сімейного бюджету, оскільки вартість світлодіодних противотуманок починається приблизно з 5 тисяч рублів. Тому для деяких водіїв самостійна виріб - найкращий варіант.Громадська думка

Якщо у когось виникають сумніви щодо використання світлодіодів в ПТФ, можна відвідати декілька форумів на автомобільну тематику.

Вивчаючи численні відгуки про світлодіодах в противотуманках, можна дізнатися, наприклад, які саме джерела освітлення краще всього купувати, оскільки ринок наповнений різними підробками, які виходять з ладу мало не на наступний день.

При цьому, як часто буває, є прихильники непоганий альтернативи в особі світлодіодів і їх противники. Багато водії відзначають, що світловий потік виходить не гірше, ніж від ксенонових ламп. Інші ж, навпаки, не бачать різниці, так як, на їхню думку, діоди світять набагато краще тих же галогенних лампочок.

Але таке буває часто-густо: хтось залишається розчарованим, іншим же видно всі переваги. Можливо, вся справа в деяких тонкощах пристрою фари або інших факторах. У будь-якому випадку більшість водіїв вже встигло оцінити всі принади світлодіодного освітлення в умовах туману. І багато автолюбителів залишилися задоволені.



Категория: Обо всем