Який зазор повинен бути на свічках запалювання?


Опубликованно 01.03.2018 04:21

Який зазор повинен бути на свічках запалювання?

Навіть після придбання та встановлення нового комплекту свічок іноді виникають різні неприємності. Робота мотора може бути нерівною, спостерігаються ривки, а також детонація. Не всі знають, який зазор повинен бути на свічках. Варто поправити цей зазор, і мотор знову буде працювати, як належить.Що це таке?

Даний зазор являє собою відстань між двома електродами. Він необхідний для оптимального підпалювання паливної суміші і нормальної роботи самої свічки. Якщо ця відстань буде навіть несуттєво відрізнятися від рекомендованих виробником норм, то про рівній роботі двигуна можна забути. Машина смикається при розгоні і рівномірному русі, також спостерігається детонація.

Зазор, відмінний від рекомендованого, установлений виробником або продавцем у магазині, може стати виною довгих пошуків несправності, але вона так і не буде знайдено. Особливо сильний вплив свічковий зазор надає на карбюраторні мотори, де використовується трамблерная система запалювання. Але перш ніж з'ясувати, який зазор повинен бути на свічках, потрібно на базовому рівні розуміти принципи дії системи запалювання.Робота запалювання в камері згоряння

Свічки є самим останнім елементом у запалюванні автомобіля. Вони постійно перебувають у прямому контакті з сумішшю бензину і повітря. Саме свічки і запалюють горючу суміш. І розпал може бути ефективним, як і належить за технічним регламентам та задумів інженерів, або ж з низькою ефективністю впливу певних факторів.

Після потрапляння паливно-повітряної суміші в циліндр двигуна, поршень піде вгору. Таким чином суміш стискається. В момент, коли поршень дійде до своєї пікової або мертвої точки, датчик Холу або ЕБУ дає імпульс або команду. В результаті суміш запалюється. За підпал відповідає свічка – між двох електродів проскакує електрична іскра, яка і провокує горіння паливної суміші.

Але цього горіння може і не бути. Це не обов'язково пов'язано з якими-небудь неполадками в системі запалювання. Просто виставлений неправильний зазор. Так, можуть з'являтися пропуски запалювання, з-за яких істотно знижується ККД двигуна. Іноді мотор може і зовсім не запуститися.Вплив зазорів свічок на роботу двигуна

Давайте розглянемо, як зазор між електродами свічки буде впливати на роботу двигуна. Це важливий параметр, який варто враховувати при діагностиці силового агрегату.Малий зазор

У разі, коли недостатній зазор, можна спостерігати пропуски в процесі згоряння повітряно-паливної суміші. Іскра, що утворюється між двох електродів, що знаходяться близько один до одного, надто слабка, щоб підпалити горючу суміш. Вона навіть може бути достатньо сильною, але її недостатньо для підтримки стабільного горіння.

Тому автомобілі можуть сіпатися при русі, повільно набирати швидкість, не розвивати повну потужність. У карбюраторною системою живлення нерідко свічки ще й заливає паливом – двигун буде троїти. Вирішити проблему можна, збільшивши зазор в свічках.

Як зрозуміти, що він малий? Говорячи про розміри, зазор може бути 0,1-0,4 міліметра. Важливо відразу після покупки перевірити відстань між електродами і при необхідності відрегулювати його.Великий зазор свічки

Більшість виробників свічок встановлюють нормальні зазори. Проте в процесі експлуатації відстань між електродами може збільшуватися. Зазор зростає не сам по собі, а з причини зносу. Він проявляється, якщо свічка працює досить довго. Електроди тут металеві, і працювати їм доводиться під впливом розрядів і високих температур. З часом дані елементи вигорають. При цьому страждають обидва електроди – верхній і нижній. Перший робиться тоншим, закруглюється. А другий іде вниз.

З цієї причини потужність іскри падає, причому досить значно. Великий зазор в свічках також не може нормально підпалити паливну суміш. З цієї самої причини нерідко йдуть пробої на ізолятор нижнього електрода. Іскра обов'язково знайде самий короткий шлях для себе. Взимку автомобіль може взагалі не запускатися.

Слід зазначити ще один важливий момент. На електродах, зазор яких занадто великий, частіше утворюється нагар. Іскра страждає від великого зазору, а тут ще й чорний щільний наліт. Запалювання на такий свічці може і зовсім не проходити. Важливо періодично вивертати свічки і змінювати або очищати їх. Рекомендується робити це через кожні 15 тисяч кілометрів. Великим зазором вважається відстань між електродів від 1,3 мм і більше.Яка норма?

Який зазор повинен бути на свічках, якщо нижня межа від 0,4 мм, а верхній – від 1,3 мм? Оптимальний параметр для кожного мотора буде різним. В першу чергу, різні зазори потрібні виходячи з різних систем запалювання. Для інжекторних двигунів нормальним зазором можна вважати відстань від 1 до 1,3 мм

Для карбюраторних двигунів, де запалювання працює на базі трамблера і датчика Холла, нормальним вважається відстань між електродами від 0,5 мм до 0,6 мм. Якщо ж запалювання електронне (а це не рідкість на сучасних авто), то зазор на свічках запалювання ВАЗ-2170 повинен бути в межах від 0,7 до 0,8 мм.

Як бачите, різниця досить суттєва. Вся справа в різних системах запалювання. Карбюраторні авто мають низькі напруги, а іскра тут буде більш слабкою. Відповідно і зазор повинен бути мінімальним.

На інжекторних моторах запалювання більш потужне. Електрична система відрізняється великими напругами. Саме тому нормальний зазор на свічках запалювання для інжектора більше. Якщо відстань буде менше, то мотор не буде працювати стабільно.Перевіряємо і виставляємо зазор

Виміряти зазор дуже просто. Для початку їх потрібно викрутити, очистити, а потім вже проводити вимірювання. Краще всього для виміру зазору використовувати вимірювальний щуп. Але якщо його немає, можна обійтися і звичайною лінійкою.

Регулювання також гранично проста – при меншому зазорі викруткою або чим-небудь іншим розсовують електроди. Якщо відстань більше, то можна постукати по верхньому електроду чим-небудь.Висновок

Якщо мотор працює нестабільно, якщо є пропуски запалювання, якщо здається, що двигун троїть, першим ділом краще перевірити, який зазор повинен бути на свічці. Від цього залежить ресурс і справність роботи ДВС.



Категория: Обо всем