WRC-2018. Повернення легендарного Леба, команди Ford і мальовничого Ралі Туреччини


Опубликованно 23.03.2018 12:56

WRC-2018. Повернення легендарного Леба, команди Ford і мальовничого Ралі Туреччини

Новий сезон стартує через 10 днів! / Фото: Twitter Ford Rally

45 років чемпіонату світу з ралі виконується саме в 2018 році. Прийдешній сезон приготував для фанатів WRC багато сюрпризів та новинок, залишивши нерозкритими лише кілька формальних питань. 25-го січня в Монте-Карло в унісон з серцями кращих ралійних гонщиків планети знову взревут мотори чемпіонських автомобілів!

Календар. Мінус Польща, плюс Туреччина

Всього в новому сезоні чемпіонат FIA WRC буде складатися з 13 етапів, які пройдуть на чотирьох континентах: європейська частина чемпіонату (10 гонок), етап Ралі Мексика в Північній Америці, Ралі Аргентини в Південній Америці і заключна гонка в Австралії.

За традицією, сезон стартує в Монте-Карло, де організатори на 50% змінили конфігурацію спецділянок, приготувавши для пілотів 394.74 (майже на 40 більше, ніж у минулому сезоні) кілометра бойової дистанції. Звичайно, етап WRC в Монте-Карло не є такою перлиною в світі ралі, якою вважається Гран-прі Монако Формули-1, але і без того раунд, що відкриває сезон, буде як мінімум непередбачуваним.

Туреччина повернулася в календар WRC / tvistra.hr

Ралі Швеції традиційно перехопить марафон вже 15-го лютого, а ще через три тижні битва за перемоги продовжиться в Мексиці, де організатори змінили не тільки протяжність дистанції більш ніж на 100 кілометрів, але і місце старту, яке тепер буде розташовуватися в Гуанахуато, а не в столиці північноамериканської країни. Після фанатів чекає улюблене Ралі Корсики у Франції, Ралі Аргентини, Португалії, Італії, майже двомісячне міжсезоння (з 10-го червня по 26 липня), Ралі Фінляндії, і Ралі Німеччини, які відкриють другу частину чемпіонату. Після випробування асфальтом пілотів чемпіонату світу очікує непередбачувана гонка в Туреччині, країні, яка прийшла на зміну не найбезпечнішому Ралі Польщі, часто становившемуся об'єктом для критики.

Останній раз Туреччина була присутня в календарі WRC ще в 2010 році, і всі події відбувалися в околицях Стамбула. Проте нову історію вирішили почати з чистого аркуша, перенісши всі СУ на південь країни, що обіцяє безліч мальовничих планів з прибережної зони Середземного моря. Хоча, безумовно, гонщики чи зуміють насолодитися красою, адже Ралі Туреччини з її гравійним покриттям відкриє шлях до фінальної частини сезону. Три етапи пройдуть в Уельсі, Іспанії та Австралії, причому, саме в такому порядку, так як Ралі Великобританії і Ралі Каталонії помінялися місцями. Ймовірно, в одній з цих перегонів ми й дізнаємося нового (або знову почуємо ім'я старого) чемпіона WRC.

Календар 45-го чемпіонату світу з ралі:25 січня – 28 січня: Ралі Монте-Карло 15 лютого – 18 лютого: Ралі Швеції8 березня – 11 березня: Ралі Мексики5 квітня – 8 квітня: Ралі Корсики (Франція)26 квітня – 29 квітня: Ралі Аргентини17 травня – 20 травня: Ралі Португалії7 червня – 10 червня: Ралі Італії26 липня – 29 липня: Ралі Фінляндії16 серпня – 19 серпня: ралі Німеччини13 вересня – 16 вересня: Ралі Туреччини4 жовтня – 7 жовтня: Ралі Великобританії (Уельс)25 жовтня – 28 жовтня: Ралі Каталонії (Іспанія)15 листопада – 18 листопада: Ралі Австралії

Команди і пілоти. Ford і Леб, яким набрид відпочинок

У складах команд, як і в самому списку беруть участь колективів, відбулося теж чимало змін. Звичайно, багато що зміниться вже протягом сезону, так і з повним списком учасників поки поспішати не варто, але найбільш значні зміни просто не мали шансу залишитися непоміченими.

Мабуть, найважливішою подією є повернення Ford в якості заводської команди. Британці, натхненні минулорічним успіхом колективу M-Sport, вирішили вийти з тіні, в якій відсиджувалися ціле десятиліття, збільшивши підтримку команди, яка з нового сезону буде носити ім'я M-Sport Ford World Rally Team. Торік Себастьєн Ожье, який продовжив контракт з командою, скаржився на малу частку допомоги з боку Ford, але тепер все має змінитися. Складно уявити, що тепер зуміє показати п'ятиразовий чемпіон, який отримав всі козирі в руки. Але зараз не про це.

Повернення Ford зробить Ожье ще сильніше / Фото: Twitter Ралі Уельсу

Ще одні глобальною подією стане повернення в WRC легендарного дев'ятикратного чемпіона Себастьена Леба. 43-річний француз, який виступав в WRX і перемагав на етапах триваючого «Дакара», скоріше за все не братиме участь у всіх 13-ти раундах, але його контракт з Citroen (так, перевіреного тандему чемпіон не змінює) дозволяє йому поєднувати виступи в різних гоночних серіях. З таким розкладом Леб і його вірний штурман Даніель Еленанавряд чи зможуть нав'язати боротьбу за титул ювілейного сезону постійним учасникам, але сама присутність такого гонщика в чемпіонаті вже робить 2018-й ралійний сезон одним з найцікавіших за весь час.

Льоб знову візьме участь у чемпіонаті світу / Фото: Twitter гонщика

Не настільки значущими, але не менш важливими змінами став відхід Отта Тянаказ команди M-Sport в Toyota, в якій естонець, успішно виступив у минулому сезоні, замінить фінна Юхо Ханнінен. А ось в M-Sport на місце переможця торішнього Ралі Німеччини вирішили взяти Брайана Буф, хоча француз поки не підтверджений на весь сезон. Іспанець Дані Сордопродовжить захищати кольори корейського заводу Hyundai, але в 2018-му його штурманом стане Карлос дель Баррі, який виступав з Сордо п'ять років тому.

Брайан Буф прийняв новий виклик / Фото: офіційний сайт WRC

До того ж, команда Citroen прийняла рішення регулярно виставляти на етапи лише два автомобіля, тому їх склад пілотів від гонки до гонки буде змінюватися.

Разом з цими хлопцями боротьбу в класі WRC спочатку планував продовжити і наш Валерій Горбань, але українець прийняв рішення зосередиться на Чемпіонаті Естонії з ралі разом зі своєю командою Eurolamp WRT.

Заявлені гонщики і штурмани чотирьох заводських команд WRC:Себастьєн Ожье – Жульєн ИнграссиаЭлфин Еванс – Даніель БарриттБрайан Буф – Жером ДіжуАндреас Міккельсен – Андрес Ягер СинневаагТьєррі Невілль – Ніколас ЖильсульДані Сордо – Карлос дель БарріоХайдэн Паддон – Себастьян Маршал (не виступить на Ралі Монте-Карло)Ярі-Матті Латвала – Міка АнттілаОтт Тянак – Мартін ЯрвеояЭсапекка Лаппи – Янне ФермКріс Мік – Пол НагльКрейг Брін – Скотт МартінМадс Остберг – Торстен Эрикссен (Ола Флоене) (не виступить на Ралі Монте-Карло)Себастьєн Леб – Даніель Елена(не виступить на Ралі Монте-Карло)Халід Аль-Кашшими – Кріс Паттерсон (не виступить на Ралі Монте-Карло)

Крім цього, вже були представлені оновлені автомобілі, які, як ми сподіваємося, що в 2018 будуть не тільки швидше, але і надійніше!

Нові автомобілі для кращих гонщиків / офіційний сайт WRC

Враховуючи всі фактори, досить складно визначиться з фаворитами на майбутній чемпіонат. Звичайно, Ожье і Невілльпродовжать свою битву і в новому сезоні, але хто з них вийде переможцем – питання, яке залежить від стабільності автомобіля і готовність йти (або ж не йти) на ризик кожного окремого гонщика. Без варіантів – француз і бельгієць не будуть єдиними, хто позмагатися за титул чемпіона 2018 року, однак оцінити шанси кожного з гонщиків буде складно навіть після кількох вступних ралі. Тим не менш,букмекери вже зробили свої прогнози, і за даними контори Onebet, яка є єдиним офіційним партнером WRC, фаворитом у чемпіонській гонці 2018 року вважається саме бельгієць Тьєррі Невілль, який трохи випереджає свого прямого конкурента:Тьєррі Невілль – 2.95Себастьєн Ожье – 3.00Отт Тянак – 5.50Ярі-Матті Латвала – 6.50Андреас Міккельсен – 7.00Кріс Мік – 15.00Себастьєн Леб – 20.00

Майже така ж ситуація з можливим переможцем Ралі Монте-Карло, але, будьте впевнені, в WRC може статися що завгодно, і ніякі прогнози не здатні на все 100% визначити можливого тріумфатора. Нам залишається лише дочекатися старту і не відходити від екрану до самого фінішу, щоб не пропустити цікавий 45-й сезон чемпіонату світу з ралі!

Читайте також:



Категория: АвтоМотоСпорт