Індикатор зносу протектора шини: розташування і розшифровка


Опубликованно 22.04.2018 03:21

Індикатор зносу протектора шини: розташування і розшифровка

Всі автомобілісти знають, що для збереження ресурсу двигуна потрібно вчасно міняти витратні матеріали. До таких відносять масло і фільтри. Але також не варто забувати, що, крім олій, в список «расходников» входять і автомобільні покришки. Однак якщо перші змінюються чітко за регламентом, то шини ходять у кожного по-різному. На знос впливає безліч факторів. Але як визначити, що покришка вимагає заміни? Для цього розумні виробники передбачили індикатор зносу протектора шини (Nokian не виняток). Що це таке і де знаходиться даний індикатор? Про все це і не тільки ми розповімо в нашій сьогоднішній статті. Чому це так важливо?

Основні характеристики будь покришки визначені формою і висотою її протектора. Саме останній впливає на зчеплення коліс (а відповідно, і всього автомобіля з дорогою. Також висота протектора впливає на якість відведення бруду і води. Таким чином, завдяки рисунку і його товщині забезпечується найкращий контакт з дорожнім покриттям.

Але автомобільні покришки піддаються постійному зносу. Після закінчення деякого часу (пробіг понад 80 тисяч кілометрів) товщина протектора зменшується в кілька разів. Чому так важливо дивитися на індикатор зносу протектора шини? Якщо висота малюнка зменшується, це тягне за собою ефект аквапланування. При наїзді на вологе покриття пропадає контакт шин з дорогою і водій втрачає керованість. Що стосується зимових шин, тут проблема інша. На лисій гумі важко виїхати із снігового замету. Також помітно збільшується гальмівний шлях. Це може стати причиною аварії. Яка норма?

Існує визначений регламент, який зазначений у Правилах дорожнього руху. Так, для мотоциклів мінімальна товщина протектора складає 0,8 міліметра. У вантажівок ця цифра трохи більше і становить рівно один міліметр. Що стосується легковиків і мікроавтобусів, забороняється експлуатація ТЗ з висотою протектора менше 1,6 міліметра. Ці норми діють у всіх країнах СНД. При порушенні їх передбачений штраф у розмірі від п'яти тисяч рублів.

Щоб водієві легше було орієнтуватися, виробник наносить спеціальний індикатор зносу протектора шини. Де він знаходиться?

Він являє собою частину протектора і знаходиться в поглибленні між шашок. Це стосується всіх шин, будь це продукція виробників КАМА, «Мішлен» або Bridgestone. Індикатор зносу протектора шини може відрізнятися лише своєю формою. Деякі виробники відводять для нього окрему шашку, яка розділена на кілька частин. У кожної з них різна товщина.

Наприклад, висота індикатора зносу протектора шин L-5s зимових може становити вісім, шість і чотири міліметри. На літніх найчастіше в якості індикатора використовується опукла смужка. Її товщина зазвичай - близько двох міліметрів. Типи

На даний момент існує кілька різновидів індикаторів зносу протектора шини: Об'ємні. Являють собою опуклу ризику, що знаходиться в канавці малюнка. Цифрові. Це видавлені в протекторі цифри з різною товщиною. Найчастіше застосовуються на зимових моделях покришок. Штрихи. Мають різну глибину. Штрихи також розташовані в канавках протектора.

Найбільш простий індикатор зносу протектора шини – об'ємний. Як він працює? По мірі стирання протектора даний індикатор зливається разом з малюнком. Це говорить про те, що покришка має критичний знос. Її потрібно замінити. На деяких моделях, крім основних, є і проміжні індикатори. Вони попереджають водія про те, що висота малюнка знизилася і незабаром покришка зажадає заміни. Але зазвичай така шина може експлуатуватися ще 20-25 тисяч кілометрів.

Що стосується цифрових, вони мають два ступені глибини. Найбільша цифра, що тут використовується – 8. Вона інформує водія про те, що залишок протектора складає не менше восьми міліметрів. Це позначення може бути як зимових, так і літніх шинах. А ось індикатор критичного зносу має різну величину залежно від сезону. Так, найменша цифра на літніх шинах становить два міліметри. А на зимових – чотири. Але фахівці кажуть, що зимову шину варто міняти вже при товщині протектора в 5-6 міліметрів. Так, їздити на такій гумі ніхто не заборонить. Але якість контакту з дорогою (особливо якщо це пухкий сніг) буде сумнівним.

Корисна порада: якщо знос зимових покришок наближається до критичного, варто возити з собою ланцюги протиковзання. Так ви зможете без проблем виїхати зі снігового полону.

Цифровий індикатор спрацьовування протектора шини «Кумхо» може мати інші позначення. Замість однозначних тут застосовуються двозначні цифри. Вони говорять про відсоток залишку протектора, що теж досить зручно. Кількість, форма

Зазвичай на одній покришці використовується шість індикаторів зносу. Вони розташовані на однаковій відстані один від одного, рівномірно по всій окружності колеса. Про розташування індикатора може інформувати спеціальне маркування. Вона наноситься навпроти мітки в плечовій зоні шини. Також зазначимо, що форма індикаторів може бути різною: Сніжинка. Це індикатор зносу протектора шини Нокіан», що використовується взимку. На літніх шинах таке позначення не використовується. Трикутник. Зустрічається на літній гумі різних брендів. Може йти з абревіатурою TWI. Цей трикутник спрямований верхнім кінцем у бік протектора. Може мати різну ступінь товщини в залежності від марки і моделі покришки. Фірмовий логотип. Яскравим прикладом тому може служити фігура Бібендума на французьких шинах «Мішлен».

Така кількість індикаторів зроблено для зручності визначення зносу покришки. З'ясувати, наскільки сильно «полысела» покришка, можна в будь-якому положенні колеса. Висновок

Отже, ми з'ясували, що таке індикатор зносу шин і будь-яких різновидів він буває. Не варто ігнорувати свідчення міток даних. Вони дозволяють вчасно попередити водія про майбутню заміну шин. Звичайно, покупка нового комплекту гуми суттєво вдарить по кишені будь-якого автовласника. Але потрібно пам'ятати, що покришка – це насамперед безпека. Не варто економити, купуючи колишню у використанні, наполовину лису гуму.



Категория: Обо всем