Генератор "Калина": розбирання, схема, пристрій і опис


Опубликованно 29.04.2018 03:00

Генератор

На автомобілях "Калина" трифазний генератор, що виробляє змінний струм. Сильно вдаватися в теорію не варто, пересічному автомобілісту достатньо знати лише те, як самостійно провести діагностику та ремонт установки. Мається на увазі установка безпосередньо генератора й регулятора напруги. Справа в тому, що на виході силових обмоток напруга стрибає в інтервалі 10-30, а для живлення всієї бортової мережі 12 Ст. насамперед необхідно випрямити напругу, а потім стабілізувати його. Принцип роботи генератора

Щоб представити візуально роботу установки, скористайтеся схемою підключення генератора. Другий компонент установки – це регулятор напруги, який включений у ланцюг живлення роторної обмотки. В приладовій панелі є лампа контролю зарядки, яка: Горить при включенні запалювання і наявності поломки в генераторної установки. Не горить в нормальному режимі і при наявності зарядки належного рівня.

Для живлення лампи використовується реле з нормально замкнутими контактами. Отже, при включенні запалювання вона загоряється. Далі, як тільки запускаєте двигун, починає вироблятися напруга генератором. Обмотка реле включена в ланцюг живлення ротора, при появі напруги відбувається перемикання контактів – вони розмикаються і лампа гасне. Основні компоненти генератора

В цілому генератор – це перетворювач, який створює з механічної енергії в електричну. На всіх автомобілях конструкції та принцип функціонування цих пристроїв схожі. Конструкція складається з таких компонентів: Обмотка статора, для неї використовується товстий мідний дріт, так як виробляється напруга саме з її допомогою. Обмотка ротора – збудження. Без неї неможливо появі струму в обмотці статора. Щоб з'явилася якась різниця потенціалів у рамці, необхідна наявність двох складових – обертання магнітного поля. Завдяки ременя генератора на "Калині" обертається ротор. Саме його обмотка виконує ці дві умови – навколо неї створюється магнітне поле, і вона обертається навколо своєї осі. На роторі встановлені контактні кільця, до яких підводиться напруга за допомогою щіткового вузла. Шків, встановлений на роторі, дозволяє передати обертання від колінчастого вала за допомогою ременя генератора на "Калині". Регулятор напруги механічного або електронного типу змінює напругу на роторної обмотки. За рахунок цього генератор виробляє стабільну напругу. Блок напівпровідників (вентилів), про які говорилося раніше, необхідний для перетворення трифазної змінної напруги в постійне однополярної. Кришки з підшипниками призначені для центрування ротора і нормальної роботи установки. Конденсатор дозволяє позбутися від залишків змінного струму після випрямлення. Ознаки поломки генератора

Щоб здійснити діагностику генераторної установки, знімати її не обов'язково. Ось деякі характерні симптоми поломок: Наявність гула і свисту з боку генератора говорить про те, що зруйновано підшипники. Якщо запустити, то ротор може заклинити і порватися ремінь. Свист, короткочасне загоряння лампи контролю зарядки – зносився ремінь генератора на "Ладі Калині", або ж він має слабке натяг. Якщо лампа горить постійно, то можливий обрив. Якщо горить лампа зарядки, це означає, що на виході генератора немає напруги. Причина може критися в обмотках, регуляторі напруги, контактних кільцях, діодах, проводці.

Пошук несправності повинен починатися від самого простого до більш складного. Не виключено, що причина відмови генератора – це обрив одного проводу. Але цілком можливо, що мається обрив обмотки ротора або статора. При ремонті схема підключення генератора повинна бути під рукою. Дії при зникненні зарядки

Генератор на "Калині" з кондиціонером має більшу потужність, ніж на автомобілях без кліматичної системи. Конструкція і несправності однакові. Що ж робити, якщо пропала зарядка? Не панікувати і відразу ж перевірити: Регулятор напруги. Найпростіший і дорогий спосіб – це замінити його на свідомо справний. Але можна і подати напругу 12 В і 15 В, щоб перевірити працездатність. Незалежно від того, механічного або електричного типу регулятор, вести себе однаково. У першому випадку подача напруги на обмотку збудження буде здійснюватися, у другому – немає. Контактні кільця і щітки генератора. Можна використовувати простий пробник з лампи, щоб перевірити контакти. Довжина щіток повинна бути більше 5 мм, в іншому випадку їх слід замінити. Цілісність обмотки збудження можна перевірити тестером. Причому знімати генератор не потрібно, достатньо підлізти до контактним кільцям і перевірити опір між ними. Зверніть увагу на те, що вони не повинні замикати на масу. Стан обмотки статора і діодного моста можна оцінити лише після демонтажу генератора. Як проводиться демонтаж генератора

Тепер потрібно розповісти, як зняти генератор. Для цього дієте за наступним принципом: Відключаєте акумуляторну батарею. Від'єднуєте всі дроти, що йдуть до генератора. Заздалегідь різьбові з'єднання обробляєте проникаючої мастилом типу WD-40. Викручуєте гайку з верхнього кріплення генератора. Кронштейн теж можна зняти. Викручуєте гайку з нижнього болта кріплення. Утримуєте від провертання головку болта. Знімаєте з ролика ремінь генератора "Калини". З кондиціонером і ГУРом виробляти ніяких маніпуляцій не потрібно. Виймаєте генератор з посадкового місця. Розбирання пристрою

Щоб розібрати генератор, необхідно здійснити кілька простих маніпуляцій: Демонтувати шків приводу. Намагайтеся не втратити шпонку. Викрутити гайки з задньої кришки, якими стягнуто всі частини конструкції. Витягти регулятор напруги. Заодно оцініть стан щіткового вузла. Роз'єднати всі частини генератора.

Після цього можна приступати до проведення ремонту.

Часто виходять з ладу підшипники, особливо той, який розташований в передній кришці. Причина цього - надмірне натягнення ременя. Щоб зробити заміну, потрібно викрутити чотири гвинти і выпрессовать підшипник з посадкового місця. Замість нього встановлюєте новий підшипник. Щоб збільшити надійність, міняйте відразу обидва ролика. Установка і особливості ремонту

Установка відбувається в зворотній послідовності. Якщо необхідно, то проводиться заміна генератора або його ремонт. У деяких випадках ремонт буде недоцільний, так як є багато негідних вузлів, в числі яких статорні і роторні обмотки. Відновлення виявиться дорогим, набагато простіше стане провести повну заміну генератора на "Калині". Вартість нового генератора в магазинах 4-5 тис. рублів. На "розборках" можна придбати в 2-3 рази дешевше.



Категория: Обо всем