Автомобілі-позашляховики: огляд, види, виробники і характеристики


Опубликованно 02.05.2018 07:00

Автомобілі-позашляховики: огляд, види, виробники і характеристики

Легкові автомобілі з позашляховими якостями в автомобілістів користуються стабільним попитом завдяки високим властивостями по прохідності, надійності і впевненою експлуатації у вітчизняних умовах. Поява позашляховиків

Під терміном «позашляховик» прийнято позначати транспортний засіб з покращеною прохідністю, здатне пересуватися по дорогах з різним покриттям, а також в умовах бездоріжжя і по пересіченій місцевості. Такі транспортні засоби можуть бути вантажними та легковими автомобілями. Крім того, вантажні автомашини поділяються на моделі загального і спеціального призначення. До спецтранспорту відносяться кар'єрні самоскиди і інша важка автотехніка.

Легкові автомобілі підвищеної прохідності з'явилися в середині тридцятих років минулого століття. Найпершим таким позашляховиком прийнято вважати автомобіль «Міцубісі РХ 33». Японський позашляховик випущений в єдиному екземплярі, а так як конструкція вийшла вкрай складною і дорогою і в серійне виготовлення автомашина не пішла. Подальший розвиток цього класу пов'язано з випуском автомобілів позашляховиків дрібними партіями для військових цілей. До таких моделей слід віднести: американський «Форд Мормон»; німецькі «Хорьх-91» та «Фольксваген ТУР 82»; радянський ГАЗ-61 («Емка»). Розвиток класу автомобілів покращеної прохідності

Масове виробництво позашляховиків пов'язано з початком Другої світової війни. Американські компанії «Вілліс» і «Форд» налагодили випуск легкових автомобілів загального призначення (моделі під індексами «МВ» і «GPV» відповідно). Надалі по скороченій назві Ford GPV такі повнопривідні автомашини отримали скорочену назву «Джип». Всього за військовий період обома фірмами було виготовлено понад 750 тис. легкових автомобілів-позашляховиків.

В цей період найбільша кількість випущених вітчизняних автомобілів підвищеної прохідності, практично 6 тис., склали автомобілі ГАЗ-64 і ГАЗ-67 (розширена версія 64-ї моделі). Випуск найбільш вживаних німецьких позашляховиків «Хорьх-901» і «Фольксваген ТУР 82» фахівцями оцінюється 46 тис. і 50,5 тис. примірників відповідно.

Із закінченням військових дій потреба в автомобілях, позашляховиках різко знизилася і виготовлення було припинено. Спеціалізовані компанії, що випускають позашляховики

Подальше становлення класу автомобілів підвищеної прохідності на початку п'ятдесятих років відбувалося за рахунок їх створення на базі серійно випускаються легкових автомашин. Це спочатку дозволяло задовольняти попит на позашляховики. Такі моделі швидко конструювалися, відносно недорогі у виготовленні, що досягалося значною уніфікацією з базовими легковиками, але володіли рядом недоліків, що знижують позашляхові якості.

Поступово інтерес до позашляховиків знову став збільшуватися. Цьому сприяв розвиток спеціалізованих фірм по випуску автомобілів підвищеної прохідності. Однією з перших стала англійська компанія «Ленд Ровер». Також продовжила розробку і виробництво джипів компанія «Вілліс». У цей період бренд «Джип» є підрозділом фірми «Крайслер» і спеціалізується на випуску автомобілів позашляховиків.

Вітчизняне виробництво

Серед таких підприємств можна виділити компанію «УАЗ», яка поступово починаючи з виготовлення позашляховика ГАЗ-69 розробила, освоїла і перейшла на випуск повнопривідних автомобілів. В даний час «УАЗ» випускає сімейство таких моделей, в яке входять: легкові автомобілі; мікроавтобуси; малотоннажні вантажівки.

Спеціалізовані компанії зробили головний внесок за рахунок власних розробок і нових технологій у збільшення попиту на автомобілі позашляховики. З урахуванням зростання популярності поступово практично всі найбільші світові автовиробники створили в своєму модельному ряду автомашини з покращеною прохідністю. Розвиток радянських позашляховиків

Випуск легкових позашляховиків у 50-ті роки відбувалося за рахунок збільшення виготовлення автомашин покращеної прохідності, на базі серійно випускаються легковиків. Окремо в цьому ряду стоїть ГАЗ-69 під назвою «Козел», так цей позашляховик прямував для забезпечення потреб армії.

Серед випущених у цей період моделей можна виділити: «Перемога» (ГАЗ-М 62). «Москвич-410». ЗАЗ-969. «Волга» (ГАЗ-24-95).

Автомобілі випускалися в малих кількостях і надалі виробництво автомашин покращеної прохідності на автозаводах, що виготовляють легковика, було згорнуто.

Всього два вітчизняних заводу продовжили виготовлення позашляховиків. Це «УАЗ» і «ЛуАЗ», причому останній випускав модель ЛуАЗ-969 «Волинь», на базі малолітражки ЗАЗ «Запорожець» з двигуном повітряного охолодження. «Волинь» для свого часу вважалася найкращим джипом для мисливців і рибалок.

Поява легендарної повнопривідної «Ниви» (ВАЗ-2121), яка є власною розробкою Волзького автозаводу, стало несподіванкою для автомобілістів. Новий автомобіль позашляховик виявився настільки вдалим, що випуск моделі після ряду модернізацій здійснюється в даний час. Обов'язкові параметри позашляховика

Сучасні автовиробники пропонують різноманітні моделі автомобілів покращеної прохідності. На думку автоекспертів повноцінний позашляховик, призначений для пересування при повній відсутності доріг, володіє наступними конструктивними параметрами: Наявність рами. Саме рама забезпечує можливість позашляховику утримувати і долати силові і вагові навантаження, а також монтувати автомобіль потужним силовим агрегатом. Геометричні параметри прохідності. Такими показниками вважаються великий кліренс і короткі кути звису. Це дозволяє автомашині пересуватися по пересіченій місцевості не зачіпаючи кузовом грунту. Сильний двигун зі значною тягою. Мотор з такими характеристиками гарантує запас крутного моменту на низьких обертах, що забезпечує автомобілю рух по різних грунтах і рельєфів. Застосування повного приводу. Обов'язкова присутність функції блокування, хоча одного міжосьового колісного диференціала. Використання зниженої передачі, тобто механізму для підвищення крутного моменту.

Перераховані властивості і визначають якісний позашляховик. Популярність позашляховиків в країні

Росія є однією з країн з великою популярністю позашляховиків. Основними причинами такого інтересу експерти вказують: витривалість і надійність при експлуатації в вітчизняних умовах; можливістю використання не тільки в умовах бездоріжжя і в міській інфраструктурі, але і на далеких відстанях; престижний зовнішній вигляд; високу безпеку таких автомобілів; впевнену експлуатацію в зимовий період.

Незважаючи на присутність двох ключових недоліків у позашляховиків низьку маневреність і значної витрати палива популярність автомобілів такого класу в нашій країні постійно збільшується. Враховуючи даний факт, провідні автомобільні бренди, які здійснюють продажі автомашин в Росії обов'язково мають у продуктовій лінійці позашляховик. Варіанти придбання

Ціни на автомобілі позашляховики відомих світових автовиробників досить високі для значного числа автомобілістів. Цей фактор стримує продажу таких нових автомашин. Тому, щоб закріпитися на вітчизняному ринку компанії пропонують купівлю своїх автомобілів позашляховиків з пробігом, які пройшли відповідну підготовку в салонах офіційних дилерів.

Вартість таких автомобілів нижче, ніж нових, а наявність спеціальних кредитних і лізингових програм роблять їх доступними. Конкуренцію таким автомашинам стали складати за порівнянності ціною нові китайські автомобілі позашляховики. Китайських автомобілів підвищеної прохідності все більше продається останнім часом на нашому ринку.

Стабільним попитом, як і раніше користуються і російські позашляховики виробництва компаній «УАЗ» та «ВАЗ», якість яких останнім часом помітно підвищилася, а ціна помітно нижче аналогічних іноземних конкурентів.



Категория: Обо всем