Двигун ЯМЗ-536: опис, технічні характеристики, керівництво по експлуатації


Опубликованно 11.05.2018 00:07

Двигун ЯМЗ-536: опис, технічні характеристики, керівництво по експлуатації

Дизельний двигун ЯМЗ-536 і модифікації на його базі є якісними сучасними силовими агрегатами, призначені насамперед для оснащення вантажного транспорту. Такі двигуни дозволяють створювати, випускати і експлуатувати вантажівки різноманітного призначення. Моторобудівне підприємство з Ярославля

Ярославський завод створений як підприємство з випуску автомобілів в 1916 році російським інженером і промисловцем Ст. А. Лебедєвим. Що відбувалися в той період події не дозволили приступити до випуску автомашин, і завод спочатку займалася тільки ремонтом. У 1926 році організований Ярославський автомобільний завод, який після масштабної реконструкції приступив до випуску перших вітчизняних великовантажних самоскидів. В подальшому крім вантажних автомобілів вантажопідйомністю до 8 тонн автозавод випускав тролейбуси, автобуси і шасі.

У післявоєнний період підприємство освоїло випуск дизельних двигунів серії ЯАЗ моделей 204 та 206 (110-220 л. с.) та виготовлення тривісних потужних вантажівок ЯАЗ-210 (6Х4) вантажопідйомністю до 12 тонн. Чергові зміни на заводі відбулися в 1951 році. Саме тоді він був повністю перепрофільований для виготовлення дизельних силових агрегатів різного застосування, зчеплень і коробок передач для агрегатування з випускаються двигунами. Підприємство отримало найменування «Ярославський моторний завод».

В даний час ЯМЗ («Автодизель») входить до автомобілебудівне об'єднання «Група ГАЗ». Розвиток виробництва дизелів

У перший час після створення моторний завод продовжив випуск двотактних двигунів моделей 204 та 206. Одночасно з цим йшла розробка нових перспективних дизельних агрегатів. Результатом такої роботи стала серія двигунів ЯМЗ-236, 238, 240.

Нові мотори на початок випуску вважалися сучасними і володіли високими технічними характеристиками, які забезпечили широке застосування вказаних агрегатів. Вони встановлювалися на вантажівки МАЗ, КРАЗ, ЗІЛ, УРАЛ, бульдозери, трактори, військову і будівельну техніку.

Головною особливістю зазначених моторів вважалося зростання потужності за рахунок збільшення кількості циліндрів. При цьому існувала значна уніфікація двигунів, що забезпечує високу ремонтопридатність зазначених силових агрегатів. В даний час після великої кількості модернізацій підприємство продовжує випуск двигунів практично в трьохстах варіантах комплектації.

На початку сімдесятих років на підприємстві було розроблено і випускалося сімейство двигунів серії надпотужних ЯМЗ-840 для автомобілів БЕЛАЗ, МоАЗ та спецтехніки. Надалі виробництво цих моторів було передано на Тутаєвський завод. Створення 530-ї серії дизельних моторів

На початку двотисячних років компанія приступила до розробки нових перспективних дизельних двигунів серії ЯМЗ-530, в рамках спільного проекту з австрійською групою AVL List. Після успішних випробувань дослідних зразків у 2012 році почалося серійне виробництво двигунів ЯМЗ-534 і ЯМЗ-536.

За короткий період завод освоїв понад двохсот різних модифікацій, а також комплектацій зазначених моторів, що забезпечило їх широке використання. Нові силові агрегати мали, в тому числі і ЯМЗ-536, аналогічними технічними характеристиками, а іноді і перевершують кращі світові мотори за такими параметрами: напрацювання (ресурс); екологічні стандарти (Євро-4; Євро-5); економічність.

Особливістю пристрою моторів є їх адаптованість для експлуатації в різних кліматичних умовах, у тому числі різноманітних вітчизняних. Крім того, традиційно збільшена уніфікація, незважаючи на велику кількість варіантів випускаються рядних двигунів ЯМЗ-536 (6 циліндрів) і 534 (4 циліндра), здешевлює виробництво, а також підвищує ремонтопридатність. Особливості моделі дизеля 536

Сучасна конструкція рядного дизельного двигуна ЯМЗ-536 дозволила створити понад 35 модифікацій рядного шестициліндрового силового агрегату для найрізноманітнішого застосування. Високі показники по екологічному рівнем мотора досягнуто за допомогою використання сучасного механізму рециркуляції вихлопних газів (комплекс EGR) спільно з установкою спеціального каталітичного нейтралізатора, що володіє особливим змінним елементом фільтрації.

Хороших показників за ефективністю дозволяє досягати використання на ЯМЗ-536 спеціальної акумуляторної системи паливоподачі. Така система здійснює підтримку постійного тиску при упорскуванні палива незалежно від оборотів двигуна, що гарантує якісний процес горіння палива на малих обертах і на холостому ходу. Крім того, робочий цикл двигуна підтримується електронним блоком управління з програмним модулем EDC 7 виробництва компанії Bosch.

Високі властивості екології та економічності забезпечили використання двигуна ЯМЗ-536 і його модифікацій на міських автобусах. Технічні параметри двигуна

Крім зазначених вище якостей поширенню мотора сприяють технічні показники, досягаються за рахунок конструкції. Технічні характеристики ЯМЗ-536 в базовому виконанні наступні: тип – дизельний; робочий процес – чотиритактний; виконання – з турбонаддувом; обсяг – 6,7 л; розташування циліндрів – рядне (L); кількість циліндрів – 6; потужність – 312,0 л. с.; охолодження – рідинне; ступінь стиснення – 17,5; число обертів – 2300 об/хв; діаметр циліндра (хід поршня) – 10,5 (12,8) см; розміри; довжина – 1,30 м; ширина – 0,76 м; висота – 0,97 м; маса – 0,64 т; варіант сумішоутворення – безпосереднє уприскування; витрата палива – 165 г/л. с. ч.; ресурс до капремонту – 1000000 км

Експлуатація та обслуговування двигуна

Для підтримки технічних характеристик при експлуатації двигуна, надійної і тривалої роботи необхідно дотримуватися встановлені виробником правила і норми обслуговування силового агрегату. Документом, що регламентує дані роботи, є керівництво ЯМЗ-536 з експлуатації. Його можна розділити на наступні великі розділи, які описують: Технічні характеристики мотора. Принципи роботи і основний пристрій двигуна. Застосовувані технологічні матеріали і рідини. Правила виконання робочих процесів при експлуатації ЯМЗ-536 (пуск, робота, зупинка). Вимоги по ТО і періодичність його проведення. Порядок виконання діагностики несправностей і способи їх усунення. Різну довідкову інформацію.

Знання і виконання вимог заводу-виробника гарантує надійну експлуатацію двигуна. Застосування двигуна ЯМЗ-536

Технічні параметри, насамперед потужність і особливості конструкції, забезпечили сімейства дизельних моторів велике поширення. Основні модифікації застосовуються на таких автомобілях: базовий двигун ЯМЗ-536; МАЗ (шасі, бортові, самоскиди, тягачі); версія 536-40 – автобуси Ліаз (міські, приміські).

Крім того, моторами сімейства комплектуються техніка наступна виробників: комбайни – «Ростсільмаш», «Гомсельмаш»; автогрейдери – «Брянський арсенал»; екскаватори – «ТВЭКС»; катери – «Костромський судномеханічний завод».

Для комплектації автотранспорту найбільш поширені двигуни ЯМЗ-536 на «Урали». Для різноманітних вантажівок цієї марки призначено більше 100 модифікацій і варіантів оснащення дизельних силових агрегатів 530-ї серії.

Відгуки про застосування дизеля

Двигун 536 оснащується рядним розташуванням циліндрів. Такий пристрій силового агрегату в порівнянні з V-образним виконанням традиційно володіє наступними перевагами: більш простий конструкцій; зменшеними витратами на виготовлення; меншою масою; високою врівноваженістю.

Власники і водії автомобілів виділяють у своїх відгуках про ЯМЗ-536 наступні переваги дизеля при експлуатації: можливість використання вітчизняних витратних матеріалів; гарну ремонтопридатність і легкість обслуговування; якісні технічні характеристики; плавну і тиху роботу; високу надійність; впевнену роботу в зимовий період.

Крім того, необхідно відзначити низьку вартість мотора порівняно з зарубіжними аналогами.

Дизельні двигуни ЯМЗ-536 за своїм конструкційним особливостям і технічним характеристикам є сучасними силовими агрегатами для використання на різних транспортних засобах, а також на промисловому обладнанні.



Категория: Обо всем