Бюро кредитних історій - це... Опис, цілі і завдання, функції


Опубликованно 09.08.2018 14:06

Бюро кредитних історій - це... Опис, цілі і завдання, функції

Навіть у відповідальних позичальників виникають ситуації, коли з незрозумілої причини вони отримують відмову в кредиті. Банки мають право не повідомляти клієнтам причину свого рішення. Щоб розібратися в тому, чому так відбувається, можна замовити звіт в бюро кредитних історій.

Це, всупереч поширеній думці, просто і безпечно. Звернутися в організацію може кожен громадянин, який має паспорт. Що таке кредитне бюро?

Бюро кредитних історій — це комерційна установа, яка має ліцензію та зареєстровано у державному реєстрі. Воно займається збором, систематизацією та зберіганням інформації про кредитні історії суб'єктів, у тому числі про кредити, позики та виконання зобов'язань за ним, і про персональних даних позичальників.

Банки і мікрофінансові компанії в обов'язковому порядку співпрацюють з однією або кількома організаціями, вони повинні регулярно пересилати туди відомості про всі зміни КИ своїх клієнтів.

Кредитне досьє фізичної особи може зберігатися в декількох бюро. Щоб дізнатися, де воно знаходиться, позичальнику необхідно звернутися в Центральний каталог. Це заклад об'єднує всі дані, але безпосередньо саме звіти не надає.

На липень 2018 року, за даними Центробанку в реєстрі зареєстровано 13 бюро кредитних історій. Ця цифра зміниться, якщо одне з них реорганізується чи буде зареєстровано нове.

Лідери у своїй галузі: НБКІ; "Еквіфакс"; ОКБ; БКІ "Російський стандарт". Цілі і завдання

У Росії упорядкована система збору та зберігання кредитних історій була введена в 2005 році, але до цих пір не всі громадяни знають, які цілі переслідувала створення БКІ. Це: Створення єдиної бази позичальників та інформації за їх кредитними зобов'язаннями. Збір актуальних кредитних історій суб'єктів. Зниження ризиків кредиторів завдяки оцінці надійності та відповідальності за виконання зобов'язань потенційних позичальників. Скорочення часу очікування рішення про видачу позики позикодавцем або рішення про відмову. Одне із завдань бюро кредитних історій (БКІ) — мінімізувати ризик фальсифікації інформації або незаконного коригування даних. Функції БКІ

Вони полягають в наступному: Послуги надання звітів на платній та безоплатній основі суб'єктам КИ за їх запитом на основі письмової заяви чи іншого документа, засвідченого електронним підписом. Кожен громадянин раз на рік має право безкоштовно дізнатися своє фінансове досьє.

Надання послуги надання звітів користувачам КИ, в тому числі кредиторам, органам влади, нотаріусам, Центробанку на основі договору, що укладається. Аналізуючи інформацію, бюро кредитних історій визначає особистий скоринг кожного суб'єкта КИ. Скорингова оцінка необхідна при деяких видах кредитування.

Надання персональної інформації з титульної частини і передача в Центральний каталог інформації про формування КИ суб'єкта або зміни його ідентифікаційних даних. Виконати це бюро кредитних історій зобов'язане протягом 2 робочих днів. Створення коду суб'єкта кредитної історії. Також організація передає в ЦККИ відомості про анулювання кредитних досьє. БКІ надає джерела можливість корекції раніше переданих відомостей, за умови, що суб'єктом або користувачем буде підтверджений факт недостовірності попередніх даних. Нагляд за діяльністю користувачів кредитних історій. БКІ має захищати персональні дані суб'єктів від незаконного доступу, витоку інформації, блокування, видалення або несанкціонованої зміни даних. "Національне бюро кредитних історій"

Ця комерційна організація була заснована в 2005 році. На даний момент це один з найбільших БКІ, яке охоплює 40 % ринку галузі, а обсяг зберігаються в ньому кредитних історій перевищує 55 млн. З НБКІ співпрацює більше 1 тис. організацій, серед яких "Альфа-Банк", банк "Відродження", "Ренесанс-Кредит", "Русфинанс", а також безліч інших банківських і мікрофінансових установ.

Це бюро відрізняється постійними вдосконаленнями, спрямованими на зниження ризиків кредиторів під час схвалення і видачі позик, скорингової оцінки позичальників, а також способами виявлення шахрайства. Послуги, що надаються НБКІ, в більшості випадків не мають аналогів. "Еквіфакс"

Бюро кредитних історій "Еквіфакс" має статус міжнародного, розпочав він свою діяльність у 1899 році в штаті Джорджія (США). На даний момент воно має представництво в 24 країнах світу. "Еквіфакс" в Росії уклало контракти з 2 тис. компаній, у його базі міститься 148 млн кредитних історій фізичних та юридичних осіб.

Головний офіс знаходиться в Атланті, в РФ юридична адреса бюро кредитних історій "Еквіфакс" наступний: р. Москва, вул. Каланчевская, 16, стор 1. "Об'єднане кредитне бюро"

Ця російська компанія виникла в результаті злиття двох бюро: "Экспириан-Інтерфакс" і "Інфокредит". У компанії "Інфокредит" 50 % акцій належало Ощадбанку, який у 2009 р. придбав пай (50 %) ще й "Экспириан-Інтерфаксу". Процес злиття тривав з 2009 по 2012 рр.

"Экспириан-Інтерфакс" утворився у 2004 році, а в 2011-му був перейменований в ОКБ - "Об'єднане кредитне бюро". При об'єднанні компаній назву збереглося.

На 2018 рік головний акціонер - Ощадбанк, має найбільший пакет акцій - 50 %, інша частина розподілена між Experian і «Інтерфакс». Раніше Ощадбанк не давав доступу іншим кредитним і некредитним організаціям. Після злиття ситуація змінилася.

В базі даних БКІ зберігається 331 млн кредитних звітів 89 млн суб'єктів. З ОКБ співпрацюють банки, мікрофінансові і страхові компанії загальною чисельністю понад 600. "Російський стандарт"

Бюро розпочало свою роботу в 2005 році, але протягом перших 3 років співпрацювала лише з одним банком з однойменною назвою. З цієї причини в його базі значно менше кредитних історій (15 млн досьє). З 2008 року керівництво організації вирішило розширити рамки співробітництва, щоб мати більш повну та актуальну інформацію.

Це БКІ працює з фізичними та юридичними особами, кожен із суб'єктів може запросити звіт через особистий кабінет на сайті, якщо він вже є клієнтом банку "Російський стандарт". Як змінити невірну інформацію?

Хоча система передачі даних КИ автоматизована, вводять інформацію співробітники кредитних установ, а вони не застраховані від випадкової помилки. Одна з функцій бюро — це можливість коригування невірної інформації при наявності підтвердження.

Якщо суб'єкт кредитного звіту помітив помилку, він повинен скласти заяву, а потім відправити або віднести його самостійно в бюро, яке обслуговує його фінансову організацію. У заяві рекомендується докладно викласти проблему, підкріпивши її підтвердними документами:

Якщо закритий кредит відображається як активний, необхідно додати копію заяви про закриття рахунку або чеки про оплату. При наявності прострочень, з якими не згоден позичальник, також допоможуть документи про оплату, так як у них є час і дата проведення операції.

Важливо: виправляти помилку буде фінансова установа, яка подала невірні дані. За законом претензію можна передати безпосередньо йому, але практика показує, що процес затягнеться надовго або позичальник зовсім отримає відмову.

Зробити це через БКІ набагато швидше, так як при отриманні заяви бюро кредитних історій перевірить інформацію і направить документи в фінансову організацію, яка зобов'язана дати відповідь і виправити помилку. На всю процедуру відводиться 30 днів.

Банки, розглядаючи заявку на позику, не перевіряють достовірність КИ, за замовчуванням вважається, що в БКІ вона вірна. Тому в інтересах суб'єкта кредитного досьє запитувати звіт хоча б раз на рік для контролю інформації. Автор: Марина Шаймухаметова 5 Серпня 2018



Категория: Автотехника