Підвищувальний коефіцієнт ОСАЦВ: причини, умови, правила розрахунку, період дії та виплати


Опубликованно 29.08.2018 07:51

Підвищувальний коефіцієнт ОСАЦВ: причини, умови, правила розрахунку, період дії та виплати

Вартість страхового поліса ОСЦПВ регулюється Центральним банком РФ. Але, незважаючи на це, ціна у всіх не може бути однаковою. Це пов'язано з підвищують коефіцієнтами ОСАГО, які залежать від різних параметрів.

ОСАГО

Вартість страхового поліса ОСЦПВ складається з базового тарифу і різних коефіцієнтів. Дані тарифи впливають на кінцеву ціну поліса і можуть як підвищити коефіцієнт страховки ОСАЦВ, так і знизити його.

Коефіцієнти страховки машини: КБМ або бонус-малус клієнта (може знизити вартість поліса до 50 відсотків і підняти ціну вдвічі). Територія (залежить від місця реєстрації автотранспортного засобу, а також власника машини). Для водіїв, прописаних в районах і селах, коефіцієнт буде набагато менше порівняно з тими, хто прописаний в мегаполісі. Це пов'язано з тим, що в мегаполісах відбувається велика кількість аварій. Вік і стаж. Ціна поліса збільшується у водіїв молодше 22 років та з маленьким досвідом. Це пов'язано з тим, що вони створюють набагато більше аварій порівняно з іншими водіями. Обмеження (на даний коефіцієнт впливає кількість включених водіїв або списку без обмеження). Потужність. Чим вона більша у автотранспортного засобу, тим дорожче страховка. Порушення (при порушенні правил дорожнього руху і наявності дорожньо-транспортних пригод, вартість ОСАЦВ збільшиться).

Базовий тариф (встановлений Центральним банком РФ і єдиний для всіх страхових компаній) множиться на всі існуючі коефіцієнти, і виходить підсумкова премія поліса ОСАЦВ. КБМ

Для того щоб підвищити рівень безпеки на дорогах, законодавство дозволило страховим компаніям використовувати спеціальний тариф КБМ, який може коригувати страхову премію. КБМ може заохотити водіїв додатковим бонусом або понизити клас із-за аварії. Сенс його використання полягає у підвищенні мотивації водіїв до їзди без дорожньо-транспортних пригод. А страхові компанії за допомогою КБМ захищають себе від втрат при укладенні договору з новачками або з водіями, які ігнорують правила дорожнього руху.

КБМ складається з двох частин: бонус і малус. Бонусом є коефіцієнт, який зменшує страхову премію. І він надається водієві тільки за умови відсутності дорожньо-транспортної пригоди. Винятком є ДТП, в якому він стає постраждалою стороною.

Малус – це підвищувальний коефіцієнт ОСАЦВ, який застосовується в залежності від наявності ДТП. Чим більше було аварій (у яких водій виявився винуватцем), тим більше стане коефіцієнт.

КБМ впливає на підсумкову страхову премію за договором. Дані про підвищується коефіцієнт ОСАЦВ після ДТП знаходяться в єдиній системі РСА. У кожного водія свій коефіцієнт, і якщо власник автотранспортного засобу захоче змінити компанію для того, щоб зменшити премію, то він помилиться. Так як коефіцієнт знаходиться в загальній системі РСА, він буде однаковим для всіх страхових компаній.

Підвищений коефіцієнт ОСАЦВ після ДТП може бути застосований тільки для винуватців події. Наприклад, якщо власник машини потрапив у дорожньо-транспортна пригода з вини іншої особи, то КБМ залишиться без змін. Але якщо водій автотранспортного засобу виявився винуватцем ДТП, то клас аварійності знизиться, і, відповідно, підвищиться КБМ. Наприклад, у винуватця був максимальний клас 13, з-за одного дорожньо-транспортної пригоди відбудеться зниження на 7. Втрачена знижка буде становити приблизно 30 відсотків. Для того щоб повернутися до колишнього класу, необхідно здійснювати керування автотранспортним засобом без аварій приблизно шість років. Умови зниження КБМ

У 2015 році стався стрибок у ціні ОСАЦВ. Це сталося через рішення про підвищення страхової суми за договором. На даний момент максимальна страхова сума за договором становить 400000 рублів. З-за її збільшення відбулося підвищення премії за договором. Щоб власники автотранспортних засобів могли купувати страхові поліси ОСАГО за нижчою ціною, необхідно керувати машиною без аварій. При цьому умови за рік клас водіїв підвищиться на одиницю, і з'явиться додаткова знижка у розмірі п'яти відсотків.

Максимальна знижка становить 50 % від загальної вартості страховки, відповідно, найбільший клас буде дорівнює 13. Для того щоб придбати максимальну знижку, потрібно протягом десяти років їздити без аварії. Підвищений КБМ

При аварії відбувається підвищення коефіцієнта ОСАЦВ і падіння класу. Наскільки знизиться клас, залежить від того, в якому положенні спочатку знаходився водій. Якщо у нього був 13 клас, то з-за однієї аварії відбудеться зниження на 7. У водіїв з третім класом відбудеться зниження на два пункти. Тобто чим вище був спочатку клас водія, тим більше він втрачає у рівнях.

Наприклад, якщо водій протягом одного календарного року не звертався до страхової компанії за виплатою, то тариф збільшиться залежно від стажу: з третього по четвертий – 1,55; з п'ятого по сьомий – 1,44; з восьмого по тринадцятий – 1; водій, який протягом року потрапляв в аварію більше трьох разів, отримує максимально підвищувальний коефіцієнт ОСАГО - 2,45, який підвищить вартість страховки на 250 %.

Щоб повернути колишній клас аварійності, потрібно кілька років їздити без аварій і поступово збільшувати його. КБМ для потерпілого

Який підвищувальний коефіцієнт ОСАЦВ після ДТП, якщо водій виявився постраждалим? Показник не повинен підвищуватися, якщо водій є потерпілою стороною. Але іноді доводиться доводити свою невинність. При наданні інформації в РСА страховиками може статися помилка, і підвищений коефіцієнт прив'язується до невинному людині. Для цього необхідно звернутися в РСА з висновком правоохоронних органів. Страхові компанії самостійно не можуть зменшувати тарифи, так як вони використовують інформацію РСА. Терміни

Стандартний термін дії поліса становить один рік (при необхідності страхувальник може купувати договір терміном до двадцяти днів від трьох місяців). Знижує або підвищує коефіцієнт ОСАЦВ діє тільки на договори, які діють один рік.

Наприклад, власник автотранспортного засобу з четвертим класом аварійності та знижкою п'ять відсотків оформив поліс на півроку. Після закінчення даного періоду часу він не став продовжувати його, а оформив новий, розраховуючи при цьому на нову знижку у розмірі п'яти відсотків. У процесі оформлення нового поліса він з'ясував, що клас аварійності залишився колишнім, і розмір знижок не збільшився. Коефіцієнт залишився колишнім, так як договір не діяв стандартний термін.

Також, якщо водій перерве дія поліса з певних причин (наприклад, продаж або утилізація автотранспортного засобу), то коефіцієнт не зміниться і залишиться колишнім. Термін дії підвищеного коефіцієнта

Скільки діє підвищувальний коефіцієнт ОСАЦВ після ДТП? У стандартній ситуації КБМ діє протягом полісного року. Але після дорожньо-транспортної пригоди відбувається різке пониження класу і підвищення коефіцієнта. Причому термін дії коефіцієнта після аварії збільшується втричі.

Якщо у водія клас аварійності становив 3 до дорожньо-транспортної пригоди, то після нього він знизився до одиниці. Відповідно, тариф для одиниці становить 1,45. Водієві доведеться платити за страховку практично в два рази більше.

Скільки діє підвищений коефіцієнт ОСАЦВ після ДТП в даному випадку? Цей тариф буде діяти протягом трьох років. Тобто водію протягом даного періоду часу доведеться переплачувати за страховкою. По закінченні чотирьох років він зможе отримати першу знижку в розмірі 5 %. Чи можна змінити підвищувальний коефіцієнт ОСАЦВ після ДТП

Якщо сталася дорожньо-транспортна пригода, винуватцем якого став один з водіїв, чи зможе він в подальшому зменшити КБМ? Цей тариф неможливо відразу змінити і зменшити. Скільки діє підвищувальний коефіцієнт ОСАГО? Підвищений коефіцієнт підлягає зміні лише по закінченні трьох років. Головним завданням винуватця стає акуратне водіння в цей період часу. Часто новачки потрапляють в аварії кілька разів на рік. Відповідно КБМ буде збільшено в кілька разів. Тому важливо протягом трьох років не потрапляти в аварії.

Деякі водії за незнання після ДТП не включаються в список договору ОСАЦВ. Наприклад, власник автотранспортного засобу включив свого сина в список водіїв. Сталася аварія, винуватцем якої став син власника автомобіля. Наступні три роки власник машини набуває страховку без обмеження осіб. Після закінчення цього терміну він вирішує включити сина, так як дія підвищувального коефіцієнта ОСАГО по ДТП, на його думку, повинно зникнути. Але підвищений тариф так і залишився у винуватця без змін. Це сталося через те, що інформація про водінні не надходила, отже, змін не відбулося.

Важливою умовою зниження коефіцієнта після трьох років є включення винуватця в список водіїв. І тільки після цього відбудеться зміна у значенні КБМ. Вартість поліса ОСАЦВ і список водіїв

Підсумкова ціна поліса ОСЦПВ залежить від водіїв, включених в управління конкретного автотранспортного засобу.

Наприклад, власник тривалий час керував автомобілем самостійно і в останній раз заплатив 4000 рублів. За життєвими обставинами він вирішив включити в список дружину (її стаж становить 2 роки). Підсумкова премія угоди стала дорівнює 6800 рублів. Підвищення вартості страховки сталося через включення подружжя в список водіїв. Під час розрахунку вартості полісу програма використовує найбільший коефіцієнт водія. В даному випадку клас аварійності у власника автотранспортного засобу не змінився, але він не розглядатиметься під час підрахунку поліса. КВС

Під час розрахунку ціни страхового поліса ОСЦПВ застосовується також коефіцієнт віку і стажу. Даний тариф, так само як і КБМ, має високу важливість для вартості страховки. Якщо у водія стаж більше трьох років, а вік – від 22 років, то цей коефіцієнт дорівнюватиме одиниці.

Підвищувальний коефіцієнт ОСАЦВ за віком буде застосований, якщо водієві менше 22 років. У цьому випадку буде застосовано тариф, рівний 1,8 або 1,6 - залежно від стажу автолюбителя.

Підвищує коефіцієнт ОСАГО по стажу буде, якщо досвід водіння у водія не менше трьох років. І, залежно від віку, буде дорівнює 1,7 або 1,8. Тариф КВС має значення для розрахунку, так як може підвищити або знизити вартість страховки практично в два рази.

Таблиця розрахунку коефіцієнта, що залежить від віку і стажу, наведена нижче.

Вік водіїв

Стаж водіїв

Підсумковий тариф

Менше 22 років

До 3 років

1, 8

Менше 22 років

Більше 3 років

1, 6

Більше 22 років

До 3 років

1, 7

Більше 22 років

Більш 3лет

1

Фахівці затвердили поріг з досвіду водіння, який дорівнює трьом рокам. Вважається, що три роки безперервного водіння призведуть до більш професійного управління автотранспортним засобом.

З таблиці видно, що особам, які не досягли віку 22 років, або без відповідного досвіду водіння доведеться купувати страховий поліс ОСЦПВ за більш високою ціною. РСА

В системі РСА зберігається вся інформація про водіїв, які страхували автомобіль або були включені в список за договором ОСЦПВ. Безліч водіїв стверджують, що у них клас аварійності повинен бути вище, так як досвід водіння великий. Водії вважають, що страхові компанії навмисне піднімають вартість поліса. Для того щоб розібратися з класом аварійності, можна звернутися в систему РСА. Для цього потрібно зайти на офіційний сайт союзу страховиків і залишити заявку на розгляд класу. Для цього потрібно ввести в поля всі необхідні дані про себе.

Відповідь від РСА прийде на електронну пошту водія. Якщо дійсно була втрата знижок, то необхідно роздрукувати лист і підійти в свою страхову компанію. Співробітники зможуть підвищити клас та повернути зайво сплачені кошти.

Для того щоб клас аварійності не знизився, необхідно перед підписанням страхового угоди перевірити всі внесені дані. Втрата знижок може статися із-за помилки в особистих даних водія. Також при зміні водійських прав необхідно підійти в офіс страховика та зробити зміни в полісі. Так, знижки за старими прав переведуть на нові і втрат не буде. Якщо ж прийти з новими правами після закінчення дії полісу, то всі накопичені знижки пропадуть, клас аварійності стане дорівнює трьом. Поради

Для того щоб знизити вартість страхового поліса, можна не включати в список водіїв тих осіб, з вини яких сталися аварії. Наприклад, якщо у подружжя підвищувальний коефіцієнт, то чоловік може виключити її зі списку. Але в даному випадку їздити за кермом автомобіля вона не зможе. Також потрібно пам'ятати, що чим більше водій їздить без аварій, тим менше стає тариф.

Якщо водій став винуватцем дорожньо-транспортної пригоди, але керувати автотранспортним засобом йому необхідно, то власник машини може придбати страховку без обмеження списку. У цьому випадку за кермо автомобіля можуть сідати будь-які водії, які мають права. Але варто відзначити, що вартість страховки збільшиться на 80 %.

Всі надійні страхові компанії користуються базою РСА. Тому немає сенсу в обігу в інші страхові компанії для зменшення тарифу. Якщо ж компанія стверджує, що зможе надати поліс за більш низькими цінами, то варто перевірити ліцензію цього страховика та його врегулювання збитків.

Уникнути підвищувального коефіцієнта можна при акуратному і уважному водінні. Адже дорожньо-транспортна пригода – це не тільки підвищений коефіцієнт в страхових договорах, але в першу чергу це життя і здоров'я людей. За статистикою, Російська Федерація знаходиться на першому місці за кількістю дорожньо-транспортних пригод, результатом яких стає смерть учасників. Не потрібно шукати обхідні шляхи, щоб знизити страховку ОСАЦВ. Краще віддати перевагу безпеки на дорогах. Автор: Айгуль Баширова 31 Липня, 2018



Категория: Автотехника