Бухгалтерський аутсорсинг - це... Особливості, види, переваги і ціни


Опубликованно 13.09.2018 04:36

Бухгалтерський аутсорсинг - це... Особливості, види, переваги і ціни

Так вже вийшло в цьому світі, що виживає не найсильніший, найрозумніший, великий, а найбільш пристосований. Ця біологічна закономірність повною мірою відноситься і до сфери підприємництва. Для закріплення на ринку необхідно, що отримуються компанією доходи перевищували витрати. А в цій справі важливий кожен момент і нюанс. Так що собою являє бухгалтерський аутсорсинг? Це як впливає на діяльність компанії? Вступна інформація

Почати слід з визначення. Бухгалтерський аутсорсинг – це форма співпраці, в рамках якої окремий спеціаліст або ціла компанія бере на себе функції ведення обліку, документообігу, а також здачі необхідної інформації контролюючим органам. Розглядається як міра адміністративної розвантаження компанії. З його допомогою можна швидко забезпечити функціонування бухгалтерської системи. Крім цього, знижуються витрати на ведення обліку, а також забезпечується належна підтримка всього процесу. При цьому розрізняють такі види послуг: Складання та оформлення податкової та/або фінансової звітності. Обробка документації. Контроль за виконанням чинних правових норм. Своєчасне подання необхідної інформації до розпорядження контролюючих органів.

Існує думка, що використання сторонніх бухгалтерських послуг вигідно в економічному сенсі виключно малого підприємництва. Але при грамотній організації взаємовідносин його може використовувати і середній бізнес. Великі підприємства воліють обходитися власними силами. Хоча і серед них є такі, що використовують послуги передачі функцій обліку зовнішнім партнерам. Які переваги бухгалтерського аутсорсингу отримують компанії, які скористалися цією можливістю?

У загальних рисах це: Зменшення витрат на утримання фахівця. Використання послуг компанії обходиться значно дешевше, ніж залучення кваліфікованого співробітника. Адже не потрібно платити щомісячну заробітну плату, відпускні, надавати соціальний пакет. Також немає необхідності купувати бухгалтерські журнали, встановлювати і обслуговувати спеціалізовані довідково-правові системи, організовувати робоче місце і багато чого іншого. Немає проблеми пошуку кваліфікованого співробітника. Досвідчені бухгалтери обходяться дорого, не кожне підприємство може собі дозволити. Тоді як початківці фахівці з-за відсутності або незначного досвіду керуються методом помилок і проб, що іноді обходиться ще більше, ніж залучення кваліфікованого співробітника. Сталість обслуговування. Штатний бухгалтер може піти у відпустку або на лікарняний. Віддалений фахівець працює, як правило, не один, і йому завжди знайдеться заміна, яка зможе продовжувати роботу. Компетентність обслуговування. Оскільки робота зазвичай ведеться в групі, тобто можливість вирішення навіть найбільш складних та нестандартних ситуацій. Можливість отримання консультації з боку кваліфікованого фахівця, що дозволяє концентруватися на вирішенні профільних завдань.

Як правило, забезпечується висока якість і строга конфіденційність, а також страхуються надані послуги. А тепер розглянемо це детальніше

Яким буває бухгалтерський аутсорсинг? Це більш складне питання, ніж може здатися на перший погляд. Він може забезпечувати повну передачу процесу або вибіркову. Останнє означає, що на аутсорсинг відправляють лише окремі функції бухгалтерії: підготовка статистичної звітності, розрахунок заробітної плати тощо. І тут ми підходимо до того, з чого складаються ціни.

Аутсорсинг бухгалтерських послуг не надається за фіксованою ставкою. На вартість впливає система оподаткування, кількість операцій, обороти компанії. Слід враховувати, що, якщо станеться помилка, втрата документів, заподіяння шкоди, то відповідальність зазвичай несе обслуговує підприємство, яке взяло бухгалтерію на аутсорсинг. Але іноді від цього легше не стає. При виборі організації слід звертати увагу на досвід роботи, зароблену репутацію, наявність сертифікатів і дипломів, а також на наданий спектр послуг. Передача частини або всіх бухгалтерських функцій – це непростий крок для будь-якої компанії. І перш ніж зважитися на нього, необхідно розібратися зі всіма деталями. Щоб краще розуміти, що собою являє бухгалтерський аутсорсинг, ведення обліку на дистанції, можна ознайомитися з законом № 402-ФЗ. Він був прийнятий приблизно через десять років після появи ринку в Росії, так що зміг увібрати в себе досвід вже досить активної діяльності. Невеликий відступ

Бухгалтерський аутсорсинг – це підхід до оптимізації бізнес-процесів. Він дозволяє концентруватися на основному бізнесі, знижуючи фінансові ризики і витрати. Перші компанії, які надають ці послуги, з'явилися в РФ на початку нульових. Хоча в деяких інших країнах традиція використання подібних рішень значно більш поширена. Так, у Західній Європі 86 відсотків компаній малого і середнього бізнесу користуються такими послугами. А в США цей показник взагалі дорівнює 92%. У самій РФ поява і стрімкий розвиток цього ринку викликано необхідністю компаній з іноземним капіталом вести звітність за міжнародними стандартами.

На сьогоднішній день бухгалтерський супровід (аутсорсинг) придбало широку популярність серед різних організацій різних форм власності. Так, у рік прийняття регулюючого закону 44% всіх випадків передачі функцій припадало саме на цю сферу. У фінансовому вираженні цей показник оцінювався в суму від п'яти до десяти мільйонів доларів. Зараз же цей ринок зростає на 6-8% в рік, а його обсяг обчислюється мільярдами карбованців. І це не дивно, адже в умовах кризи багато компаній хочуть знизити фінансові витрати й отримати якісний бухоблік. Тому і переходять на зовнішнє обслуговування. Ще один суттєвий фактор, який впливає на популярність послуги в Російській Федерації – це постійне посилення державного адміністрування в сфері податків. Регулярно можна спостерігати ускладнення звітності та обліку, збільшення штрафів навіть за незначні помилки. Що ще є в РФ?

Раз була порушена тема Російської Федерації, давайте доведемо її до кінця і розглянемо повністю, що ж собою являє бухгалтерський супровід. Аутсорсинг дозволяє компаніям і індивідуальним підприємцям знижувати ризики і отримувати надійних постачальників послуг. Якщо говорити про галузеву структуру, то найбільше їм користується сфера торгівлі. На неї припадає чверть доходів аутсорсингових компаній. На другому місці розташувалася нафтогазова промисловість. Замикає трійцю фінансовий сектор.

Додатково необхідно зазначити бухгалтерське консультування. Навіть якщо проблем з урахуванням немає, періодично спілкуватися з досвідченими фахівцями корисно, щоб знати нюанси постійно мінливого законодавства податкової сфери. Адже, можливо, була введена певна пільга. Особливо потрібен бухгалтерський аутсорсинг ІП і невеликим підприємствам, коли зміст додаткового спеціаліста не має сенсу із-за невеликого обороту або невисокою завантаженості. Те ж саме можна сказати і про компанії, що хочуть звільнити своїх співробітників від рутинної роботи при наявності великої кількості однотипних операцій. До того ж витрати на аутсорсинг можна списувати на витрати. У цьому випадку ПДВ буде прийматися до відрахування. У середньому використання аутсорсингу дозволяє домогтися зниження витрат на 25-30 відсотків! Як знати, що все буде зроблено якісно?

Недостатньо гарне виконання – бич сучасного підприємництва. Як знати, що робота буде виконана якісно? Оскільки тут діє ринок, то самі компанії зацікавлені в тому, щоб забезпечувати дотримання високих стандартів. А оскільки всі здійснювані бізнес-процеси, як правило, вже давно відпрацьовані, то рішення як складних, так і простих рутинних питань здійснюється досить швидко. При цьому дуже часто клієнту додатково пропонується підтримка декількох фахівців одночасно: юристів, знавців трудового та податкового законодавства. До того ж вони самі зацікавлені в тому, щоб оперативно реагувати на зміну нормативно-правової основи і підлаштовуватися під мінливі умови для збереження власної частки на ринку і її збільшення. Про відповідальність за результат

Коли укладається договір бухгалтерського аутсорсингу, зразок якого зазвичай можна знайти на сайті компанії, то кожна сторона несе певні зобов'язання. Для підприємств, які використовують зовнішні послуги, найбільший інтерес тут представляє відповідальність за результат. Згідно з чинним законодавством, саме обслуговуюча компанія несе відповідальність за заподіяння шкоди під час надання бухгалтерського супроводу в результаті допущених помилок, допущених недоліків, втрати і пошкодження документів, ненавмисного порушення чинних норм права. Слід вивчити цей момент більш докладно, але зазвичай аутсорсер приймає на себе всі ризики і відшкодовує збитки за штрафами і пенями, які накладає податкова інспекція. Завдяки цьому досягається ситуація, коли він надзвичайно зацікавлений в тому, щоб виключити будь-яку можливість їх виникнення. Тоді як, якщо помилку допускає штатний бухгалтер, то виплачувати штрафи і санкції доводиться самій компанії. Про конфіденційність

Аутсорсер і його клієнт є повноцінними бізнес-партнерами. Їхні інтереси збігаються. Тому між ними має бути укладено угоду про збереження в таємниці будь-якої інформації, яка буде отримана завдяки виконанню договору на аутсорсинг бухгалтерських послуг. Це робиться для того, щоб уникнути можливих втрат та нанесення шкоди інтересам обслуговуваного клієнта. Зразок надійності в даному випадку – велика й відома компанія British Petroleum. Вона уклала угоду на обслуговування ще в 2002 році. І ніяких втрат у зв'язку з цим так і не отримала донині. Для забезпечення конфіденційності використовуються різні варіанти, що дозволяють мінімізувати можливий витік даних. Про ризики

В основному розмова велася про переваги. Але є не тільки вони. Як і при будь-якій діяльності, існують певні ризики, які можуть вплинути на здійснювані процеси. І про них необхідно знати і завжди мати на увазі, а не сліпо звеличувати бухгалтерський аутсорсинг. Договір про супроводі повинен їх враховувати, щоб потім не було розчарувань. Отже, короткий перелік: Ризик втрати репутації. Він пов'язаний, як правило, з незадовільним наданням послуг аутсорсером. Наприклад, втрата доброї репутації у податкової служби. Ризик витоку інформації. Коли облікові функції передаються сторонньої організації, то завжди виникає проблема безпеки. Особливо вона актуальна в плані втрати конфіденційності. Операційний ризик. Він виникає внаслідок використання недосконалих технологій або через некомпетентність. Ризик зниження оперативності реагування. Виражається він у кілька запізнілому реагуванні на виникнення певних проблем. Кадровий ризик. Правомірним зараз є використання виключно класичного бухгалтерського аутсорсингу. Позикова праця заборонена, а аутстаффінг істотно обмежений. Оскільки подібне обмеження було введено відносно недавно (в 2016 році), то існує, нехай і невеликий, але шанс зустрітися з компанією, діяльність якої в сфері обліку не ліцензована. Скільки ж це коштує?

А тепер давайте розберемо питання ціни. Аутсорсинг бухгалтерських послуг оцінюється в залежності від різних параметрів. Найбільш важливими і поширеними є система оподаткування, кількість персоналу, а також здійснених господарських операцій в періоді. Складно сказати точно, скільки коштує в Москві аутсорсинг бухгалтерських послуг. Ціни приблизного діапазону виглядають приблизно таким чином:

Кількість документів за місяць

Загальна система

Спрощене оподаткування

До 10

5000 рублів на місяць

3000 р.

Від 11 до 30

9000

6700 р.

Від 31 до 50

15000

12000 р.

Хоча це не вся вартість, за якою пропонується бухгалтерський аутсорсинг. Ціни в Москві можуть змінюватись в значному діапазоні. Давайте розглянемо ще одну систему. Тільки в її основі знаходитиметься вже оборот компанії. Приблизна вартість у такому випадку становить:

Оборот компанії

Вартість обслуговування в місяць

До 250 тисяч рублів

3500

До 500 000

5000

До 1 мільйона

5500

1-2 млн.

10 000

2-3 млн.

13 000

3-4 млн.

14 000

При цьому, коли обговорюється ціна, то необхідно уточнити, що входить в базовий пакет. В якості найбільш поширених і затребуваних моментів слід привести супровід 1С, поточне ведення обліку згідно всіх регістрів, підготовка авансових звітів, формування книг покупок, продажів і касової, кадрове діловодство, розрахунок заробітної плати, інших винагород, захист інтересів партнера в податковій інспекції, платіжні доручення та здача відомостей контролюючим службам. Висновок

Як бачите, вигідну це справа – аутсорсинг бухгалтерських послуг. Договір дозволяє відобразити всі ризики і закріпити взаємини в юридичній площині. Такий підхід дозволяє істотно скорочувати витрати (що надзвичайно вигідно для маленьких компаній), що забезпечує своєчасну подачу всієї інформації і дозволяє уникати штрафів та інших санкцій, які можуть бути накладені податковими органами. Але не слід забувати про увагу і обережність при виборі компанії. Адже від цього залежить дуже багато. Якщо підійти до цієї справи абияк, то потім можна отримати безліч проблем. Причому порушення конфіденційності та надання даних конкурентам – це ще не найстрашніша проблема. Адже для ведення бухгалтерського аутсорсингу не потрібно отримувати спеціальну ліцензію. І гарантію якості послуг, так само як і роботи ніхто дати не може.

Можна орієнтуватися тільки на досвід роботи комерційної структури, наявну у неї репутацію, дипломи та сертифікати, а також на спектр надаваних послуг. Благо, у вік інтернету дізнатися все це не становить праці. Можна відвідати сайти аутсорсерів або навіть спеціальних організацій, які ведуть моніторинг їх діяльності. При цьому слід звертати увагу на те, скільки компаній перебуває у їх віданні, адже надто велика їх кількість негативно позначається на якості послуг. Бажано задовго до підписання вивчити договір на аутсорсинг бухгалтерських послуг, зразок якого повинен бути на сайті придивилася компанії або спеціаліста. Автор: Чоловік 25 Серпня 2018



Категория: Автотехника